Sindicaliştii din Educaţie au declarat că sunt de acord cu propunerea reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, de a introduce teste de evaluare pentru a determina nivelul de pregătire al elevilor. „În momentul de faţă se dau teste de evaluare la intrarea în fiecare ciclu, necazul este că nu există o standardizare a evaluării la nivel naţional, adică fiecare şcoală îşi propune teste care evaluează elevii de la 1 la 10. Măsura trebuie introdusă după o standardizare a evaluării” a declarat secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Pop. La rândul său, preşedintele executiv al Federaţiei Sindicale Spiru Haret, Marius Nistor, susţine că este de acord cu testele de evaluare pentru a stabili nivelul de pregătire al elevilor, însă şi-ar dori şi ca mai multe licee să organizeze examene de admitere. Reprezentanţii sindicatelor din învăţământ susţin, însă, că rezultatele la testele de evaluare nu ar trebui făcute publice, pentru a nu se ajunge la discriminarea elevilor. „Am propus ca rezultatele de la orice testare şi de la testele naţionale şi de la Bacalaureat să fie exact ca în Canada, publicate cu un cod pe care să îl ştie doar absolventul. Se pot afişa notele, dar numele să fie reprezentat de acest cod”, a declarat Liviu Pop. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au propus, pentru anul şcolar 2011 - 2012 să elimine supraevaluarea la clasă, mai exact a notelor mari care nu se justifică. „Nu este un secret pentru nimeni faptul că foarte mulţi elevi primesc note mari în cursul anului şcolar”, declara, săptămâna trecută, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea. Ea a anunţat că, începând cu anul şcolar următor se doreşte ca nivelul de pregătire al elevilor să fie identificat de la începutul primului semestru, în urma unor teste de evaluare.