Nou model de declaraţie rectificativă - formularul 710

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nou model de declaraţie rectificativă - formularul 710

Economie 03 August 2009 / 00:00 985 accesări

Potrivit Ordinului nr 1.340/2009 publicat în Monitorul Oficial nr. 508/2009 a fost aprobat modelul şi conţinutul formularului 710 - „Declaraţie rectificativă”. Potrivit Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, declaraţia 710 se utilizează pentru corectarea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi stabilite de către plătitori prin autoimpunere sau cu regim de reţinere la sursă, declarate în formularele 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”, 102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale” şi 103 „Declaraţie privind accizele”. Astfel, prin noul ordin s-a introdus rîndul 1.1 „Impozit minim” care cuprinde impozitul minim calculat conform art. 18 alin. (3) din OUG nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar - fiscale, impozit declarat prin formularul 100, dînd posibilitatea corectării impozitului minim în situaţia în care contribuabilul a declarat eronat acest impozit. Sumele înscrise în declaraţie nu cuprind diferenţele de impozite, taxe şi contribuţii sociale stabilite prin actele de control. În cazul în care se corectează mai multe obligaţii fiscale care se referă la aceeaşi perioadă de raportare, pentru fiecare obligaţie se completează în acelaşi formular cîte un tabel generat cu ajutorul programului de asistenţă. Pentru obligaţii fiscale care privesc perioade diferite se va completa cîte un formular pentru obligaţiile fiscale aferente fiecărei perioade de raportare. Declaraţia rectificativă se depune la organul fiscal din a cărui evidenţă fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe. În cazul sediului secundar înregistrat ca plătitor pe veniturile din salarii, declaraţia rectificativă, corespunzător sediului secundar, se depune la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat sediul secundar. Declaraţia rectificativă se completează cu ajutorul programului de asistenţă, elaborat de Ministerul Finanţelor. Formularul se depune în format hîrtie, semnat şi ştampilat conform legii, cu codificarea informaţiei prin cod de bare. Contribuabilii care deţin certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de trasmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.



12