Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, anunţa marţi că drasticul proiect de modificare a Codului Rutier ar putea fi revizuit, ca urmare a numeroaselor critici aduse sancţiunilor-record pe care documentul supus dezbaterii publice le prevedea. Miercuri, premierul Victor Ponta, care s-a declarat un susţinător al înăspririi Codului Rutier, i-a transmis ministrului Radu Stroe, în şedinţa de Guvern, să nu se „înmoaie” în legătură cu acest subiect. „Codul Rutier trebuie să ţină cont de realitate. O să fim impopulari pentru o parte dintre cei care sunt supuşi unei legislaţii mai dure, dar ne aflăm în momentul în care trebuie să luăm decizii”, a spus Victor Ponta la începutul şedinţei. „Nu vă înmuiaţi!“, i-a transmis premierul ministrului Radu Stroe, care spunea marţi că „amenzile sunt într-adevăr prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate în faţa instanţei e greu să le sancţionezi direct prin lege”. În cadrul şedinţei de Guvern, ministrul Radu Stroe a precizat că „s-au atenuat unele dintre sancţiunile pecuniare şi referitoare la ridicarea carnetelor. Am ţinut seama de observaţiile venite de la diverse persoane. Nu va fi chiar atât de rău, dar va trebui să fie în concordanţă cu tragica situaţie din România”. Printre altele, proiectul de modificare a Codului Rutier prevede sancţiuni de până la 16.000 de lei, dar şi posibilitatea reţinerii permisului de conducere pe o perioadă cuprinsă între doi şi patru ani.
OPOZIŢIE Aşa cum era de aşteptat, unele dintre prevederile drastice care ar fi putut fi incluse în Codul Rutier au stârnit nemulţumiri şi au întâmpinat o opoziţie foarte solidă. „În ceea ce priveşte transportul de marfă, unde avem şoferi profesionişti, cu suspendarea pe doi-trei-patru ani ce faci? Creăm un nou sistem de şomaj? După ce trece această perioadă, îl mai urcă cineva pe acel şofer pe autobuz sau pe autocar? Pentru că îşi pierde abilităţile, mai ales că nu întinereşte, ci îmbătrâneşte omul“, a declarat Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România. „Proiectul va fi revizuit, dar noi ne dorim menţinerea pedepselor mari pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice, depăşirea limitei legale de viteză cu peste 30 km/h, deplasarea pe contrasens pe autostradă, dar şi pentru neacordarea priorităţii la trecerea la nivel cu calea ferată. Proiectul a fost supus dezbaterii publice tocmai pentru ca oamenii să-şi poată exprima opiniile referitoare la aceste modificări legislative”, a declarat, pentru „Telegraf“, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, cms. şef Lucian Diniţă.