Filmele româneşti se bucură de respectul întregii lumi, însă lipsa lor de popularitate în rândul publicului autohton le ameninţă existenţa, potrivit „The Guardian”. Afirmaţia a fost făcută într-un articol privind difuzarea pe ecranele britanice, începând din această săptămână, a filmului lui Cristian Mungiu „După Dealuri”.
Potrivit criticilor britanici, noul val cinematografic românesc poate fi caracterizat drept estetic riguros, serios, dar alimentat de simţ caustic al umorului, ale cărui adevăruri sunt extrase din ţesătura sordidă a vieţii de zi cu zi, adesea învelită în reziduurile celor 42 de ani de comunism. Însă, după cum remarcă „The Guardian”, acest val a fost complet deconectat de publicul român, publicaţia menţionând şi câteva cazuri în care sumele încasate la box-office de către filme româneşti recunoscute internaţional au fost dezastruoase. Este şi cazul celui mai recent film al lui Cristi Puiu, „Aurora”, cu încasări de doar 6.942 de dolari în România.