Nava “Nour A”, pavilion Insulele Comore, a fost reţinută în Portul Constanţa în urmă cu aprox. două luni, de către inspectorii Port State Control (PSC) din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), timp în care nu şi-a efectuat lucrările de reparaţii. Potrivit directorului Departamentului Inspecţii şi Siguranţa Navigaţiei din cadrul ANR, Ambroziu Duma, vaporul a fost reţinut pe 13 iulie, în timpul unor controale mixte efectuate de inspectorii români împreună cu specialişti din cadrul Agenţiei de Siguranţă Maritimă Europeană (EMSA). “Nava prezintă foarte multe deficienţe. Inspectorii au înregistrat în procesul verbal 23, cinci fiind majore, şi au impus reţinerea navei, însă la finalul raportului au precizat că inspecţia a fost întreruptă pînă la remedierea deficienţelor. Deşi au trecut aprox. două luni, comandantul nu a solicitat reinspecţia”, a spus Ambroziu Duma. Acesta a explicat că decizia de reţinere a fost emisă deoarece nava are generatorul de avarie defect, bateriile de la staţia radio expirate, inventarul bărcii de salvare incomplet, instalaţia de stins incendiul de pe puntea principală era fisurată şi, cel mai grav, comandantul şi ofiţerii săi nu au fost capabili să folosească staţia radio pentru transmiterea unui apel de urgenţă S.O.S. Armatorul navei este firma siriană “Hiba Shipping” care nu pare interesată de soarta acesteia. Nava este de circa trei săptămîni lîngă docul Sorena, însă lucrările de reparaţii sînt întîrziate de faptul că armatorul nu plăteşte pentru remedierea deficienţelor. “Pentru a părăsi Portul Constanţa în siguranţă, comandantul navei este obligat să efectueze lucrările de reparaţii. Indiferent cît va mai sta în port, nava nu va primi avizul de plecare decît după ce respectă standardul minim de siguranţă”, a precizat Duma.