Nu ai carte, nu ai carnet de șofer!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Codul Rutier va fi modificat

Nu ai carte, nu ai carnet de șofer!

Administrație 14 Octombrie 2016 / 07:10 1204 accesări
Examenul auto va fi susținut doar de cei care au absolvit învățământul obligatoriu, de 10 clase

Examenul auto va fi susținut doar de cei care au absolvit învățământul obligatoriu, de 10 clase

Cred că nu există conducător auto în România care să nu se fi confruntat în trafic cu șoferi care dau senzația că habar nu au de regulile de circulație. Evident, oamenii s-au întrebat: cum Dumnezeu au luat unii carnetul de șofer? Or fi dat examenul auto la Pitești (localitatea unde au fost descoperite numeroase cazuri în care permisul auto a fost obținut ilegal, de persoane care nu știau să citească sau care aveau probleme medicale)? Situațiile tragi-comice din trafic i-au determinat pe cei din Guvern să adopte o Strategie Națională pentru Siguranța Rutieră, anunță româniatv.net. Cea mai importantă reglementare în această strategie face referire la faptul că cei care nu au școală nu vor mai putea obține permisul auto. Concret, Codul Rutier va fi modificat astfel încât să fie primiți la școală și la examenul auto doar cei care au absolvit învățământul obligatoriu, de 10 clase. De asemenea, examenele auto vor fi înregistrate video și vor fi implementate sisteme automate pentru depistarea contravenienţilor. În plus, se dorește crearea unui cadru legal pentru reabilitarea și consilierea șoferilor cu abateri grave și repetate de la normele rutiere.

CONTROALE MEDICALE MAI DESE

Potrivit sursei citate, vor îmbunătățite și evaluările medicale și psihologice pentru obținerea permisului auto, prin actualizarea periodică a baremelor de evaluare și eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos. De asemenea, după o anumită vârstă, controalele medicale pentru șoferi se vor face mai des. Guvernul mai propune și ca mașinile implicate în accidente rutiere să aibă parte de o inspecție tehnică de siguranță înainte de repunerea în circulație, iar șoferii și operatorii de transport, în caz de abateri, să fie sancționați. În ceea ce privește sancțiunile pentru nerespectarea legislației rutiere, Guvernul vrea să întărească sistemul de amendare cu ajutorul „sistemelor automate, propunând analizarea și adoptarea modelului statelor membre UE care înregistrează procente maxime de încasare pe acest tip de constatare a contravențiilor”.



12