Studiile de fezabilitate pentru transportul feroviar trebuie reactualizate pentru a fi adaptate la trenurile de mare viteză, în condiţiile în care se poartă discuţii cu o companie chineză pentru introducerea acestui tip de transport în România, susține ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Întrebat vineri, într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca, dacă s-a ajuns la un acord cu chinezii pentru trenurile de mare viteză şi pe ce rute, Ioan Rus a spus că în 15 octombrie va avea loc o discuţie cu o companie chineză pe această temă, astfel că trebuie reactualizate studiile de fezabilitate ale infrastructurii pentru trenuri cu viteze de 160 km/h la cele cu viteze de 300 km/h. „În 15 octombrie avem prima discuţie solidă cu o companie chineză, va fi o discuţie cu experţi, pentru că studiul de fezabilitate pentru o linie de tren de mare viteză nu e acelaşi cu studiul pentru o cale ferată normală. Ce avem noi, studii, trebuie reactualizate de către cei care ar intra în această competiţie, de la 160 km/h, maximum ce vom avea noi, arată într-un fel infrastructura, la 300 km/h e un alt studiu de fezabilitate şi un alt proiect tehnic", a spus Ioan Rus. Ministrul Transporturilor a precizat că experienţa României de a face proiecte tehnice "nu este extrem de mare" pentru trenuri care merg atât de repede. "Experienţa noastră de a face proiecte tehnice pentru trenuri care merg cu 300 km/h nu este extrem de mare. Discuţia pe această variantă a fost Bucureşti - Iaşi şi, dacă şi Guvernul Republicii Moldova va achiesa la o astfel de negociere, să se facă Bucureşti - Chişinău", a adăugat ministrul Transporturilor.