„Nu lăsa copilul educat de televizor”, campanie a CNA

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Somnul părinţilor naşte monştri”

„Nu lăsa copilul educat de televizor”, campanie a CNA

Justiție 05 Septembrie 2007 / 00:00 782 accesări

Campania „Nu lăsa copilul educat de televizor” face parte din proiectul PHARE „Consolidarea şi dezvoltarea expertizei profesionale în sectorul audiovizual din România” şi va fi promovată prin intermediul a trei spoturi care prezintă efectele pe care le poate avea urmărirea, de către copii, a unor programe nepotrivite. Campania a fost iniţiată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), a fost demarată ieri, 4 septembrie, şi se adresează părinţilor, urmărind conştientizarea acestora în legătură cu riscurile la care sînt supuşi copiii care urmăresc programe TV ce conţin scene de violenţă. Difuzarea prin mass-media a campaniei va fi gratuită, reprezentanţii CNA anunţînd că spoturile au fost deja trimise mai multor posturi de televiziune şi au intrat deja în circuitul de emisie. Producţia celor trei spoturi a costat 40 de mii de euro. Primul spot, lansat ieri, va rula între 4 şi 6 săptămîni, iar campania se va încheia în luna februarie a anului viitor. Conform declaraţiei directorului de cercetare al Agenţiei Graffiti BBDO şi expert la proiectul PHARE, Sorin Psatta, cele trei spoturi sînt construite pe structura cauză-efect: primul prezintă un copil care este victima pasivă a violenţelor de la televizor, iar următoarele două vin ca un răspuns-consecinţă a ceea ce se întîmplă în primul spot. Primul clip prezintă o scenă în care un copil mic este victima efectelor televiziunii, atunci cînd părinţii dorm şi se intitulează „Somnul părinţilor naşte monştri”. Cel de-al doilea spot are în prim plan un băiat care, aflat la petrecerea de aniversare, pune mîna pe un cuţit şi îl înfige de mai multe ori în tort şi în jucăria preferată, ursuleţul de pluş. În cel de-al treilea clip, o fetiţă dansează provocator lîngă o bară de susţinere. Obiectivul acestei campanii este întărirea capacităţii CNA de a aplica în România politicile audiovizuale ale Uniunii Europene, armonizarea cu acquis-ul european din domeniu, precum şi creşterea eficienţei şi transparenţei CNA în monitorizarea şi sancţionarea încălcării legii în mai multe domenii. Cu toate că obiectivul acestui proiect este foarte clar, doi dintre membrii CNA, Radu Teodorel şi Constantin Duţu, au afirmat că ei nu sînt de acord cu difuzarea spoturilor, deoarece filmuleţele sînt violente şi pot influenţa negativ copiii. Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a explicat, însă, că această campanie se adresează părinţilor, şi nu copiilor.



Ştiri recomandate

12