În cadrul Bucharest Forum 2014, ministrul Transporturilor, Ion Rus, a făcut declaraţii în ce priveşte infrastructura feroviară şi aeriană a României. Avem aproximativ 20.000 km de linie ferată, a spus ministrul, precizând că doar 20-30% din potenţial este valorificat în acest moment. „Diferenţa nu este valorificată suficient”, a mai declarat Rus, precizând că este nevoie de finanţări pentru tot ceea ce înseamnă mentenanţa infrastructurii, modernizare şi studii de alt tip, inclusiv de fezabilitate. "Nu am făcut aceste lucruri până în acest moment pentru ca această infrastructură să fie o bază solidă de dezvoltare economic, nu am făcut acest lucru nici cu infrastructura rutieră, nici cu cea aeriană", a declarat ministrul Transporturilor. Rus a spus că vorbeşte în calitate de manager al unei companii foarte mari, Ministerul Transporturilor, care are subsumate mai multe companii. "Ca manager privat, vorbesc în termeni de venituri şi costuri şi profit la sfârşitul zilei. Compania mea, naţională, Tarom are un angajat la 1.400 de călători, Wizz Air-ul are un angajat la 7.000 de călători. Cum fac eu ca a mea companie să îl bată pe Wizz Air şi să nu cred, raţional, că mă va bate Wizz Air-ul pe mine? Asta trebuie să explici sindicatelor, companiei, să tot explici", a mai spus Rus, precizând că "noi avem o problemă în a fi raţionali în tot ceea ce facem, altfel nu vom putea avea succes". "Avem probleme şi din acest punct de vedere şi atunci acest efort continuu de modernizare a societăţii, şi pe componenta învăţământ, medical, trebuie să meargă în paralel cu componenta de modernizare economică şi de a explica cetăţenilor ce înseamnă economie de piaţă", a mai spus ministrul Transporturilor.