În cazul în care vrei să verifici dacă autorizația de circulație pe care o deții este încă valabilă, poți face acest lucru pe site-ul www.spit-ct.ro. După ce accesezi secțiunea „Servicii online – Verifică document emis – Autorizații de circulație”, verificarea se poate face introducând numărul de înmatriculare al autovehiculului. Reprezentanții Serviciului Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța recomandă introducerea numărului de înmatriculare exact aşa cum a fost introdus la achitarea taxei.
CINE ESTE OBLIGAT SĂ DEȚINĂ O AUTORIZAȚIE DE CIRCULAȚIE
Amintim că autorizația de circulație trebuie obținută de către persoanele fizice și juridice care utilizează dețin autovehicule concepute și construite pentru transportul de mărfuri (≥ 2,5 t) pe raza municipiului Constanța. Pentru a obține această autorizație, este necesară achitarea taxei de tramă stradală. Aceasta este stabilită în funcție de masa totală maximă autorizată/masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic. Cuantumul taxei datorate poate fi consultat pe site-ul instituției, accesând secțiunea „Legislație - Hotărâri ale Consiliului Local - HCL 382/2016 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2017/Anexa nr. 5 – Capitolul III”. Taxa de tramă stradală se poate achita și online, pe site-ul www.spit-ct.ro, accesând secțiunea „Plata online a impozitelor - Plată alte taxe” și completând datele solicitate (CNP/CUI, nume și prenume/denumire societate, adresă de domiciliu/sediu, localitate, județ, e-mail, tipul taxei, datele mijlocului de transport). Ulterior, autorizația de circulație va fi trimisă beneficiarului pe e-mail.