O campanie de informare lansată în Sydney recomandă locuitorilor să aibă întotdeauna pregătită o “geantă de urgenţă” pe care să o folosească în cazul unui atentat terorist sau al unei catastrofe naturale, fără a uita însă de pisică. Autorităţile celui mai mare oraş al Australiei sugerează locuitorilor ca, înainte de a încuia uşa casei, să nu uite să ia şi pisica, introducînd-o într-o faţă de pernă.
Lansarea acestei campanii, numită “Sydney, fii pregătit!”, a făcut deliciul presei: unul dintre desenatori a schiţat o femeie gata să fugă din calea catastrofei, dar care ezită între geanta de urgenţă marca Hermes şi cea Louis Vuitton. Primarul adjunct al oraşului, Chris Hill, a luat în rîs această campanie, lansată de Primărie şi susţinută de Guvern, propunînd ca geanta să conţină un colac de salvare, o pereche de ochelari de soare, o carte de bucate din Sydney şi un bilet de avion pentru Barcelona.
Afişe, un site Internet şi un manual despre cum trebuie acţionat în caz de urgenţă au însoţit lansarea acestei campanii. Pe lîngă hărţi, un aparat de radio şi o pereche de încălţăminte, locuitorii sînt sfătuiţi să îşi pună în geanta de urgenţă şi hîrtie igienică, ochelari de schimb, numere de telefon importante şi o trusă de prim ajutor. Un purtător de cuvînt al Guvernului a precizat că această operaţiune era prevăzută de acum doi ani, negînd că scopul ar fi acela de a provoca frică populaţiei sau de a promova politica de securitate dusă de prim-ministrul John Howard în apropierea alegerilor legislative de la sfîrşitul anului.