Contribuabilii mijlocii s-au întîlnit, ieri, în sala mare a Prefecturii, cu reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa în vederea discutării principalelor probleme apărute în aplicarea legislaţiei fiscale. La seminar au participat reprezentanţi ai Administraţiei Finanţelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii (AFPCM) din cadrul DGFP Constanţa, printre aceştia numărîndu-se Claudia Manea, şef adjunct al Compartimentului Financiar, Cezar Enescu, şeful Biroului de Executare Silită, Aura Modi, şeful Serviciului Contribuabili Declaraţii Fiscale şi Bilanţuri şi Emil Mihăilescu, şef adjunct al AFPCM Constanţa. În deschiderea dezbaterii, reprezentanţii DGFP au prezentat principalele probleme cu care se confruntă contribuabilii, dar şi o serie de noutăţi fiscale care dau bătăi de cap agenţilor economici. În acest sens, Aura Modi a anunţat că, începînd cu data de 1 octombrie, activitatea Biroului de Înregistrare Fiscală, Compartimentul vector fiscal, se va desfăşura în cadrul Administraţiei Finanţelor Publice a Municipiului Constanţa de pe B-dul Mamaia. Astfel, agenţii economici-persoane juridice pot depune toate declaraţiile de înregistrare fiscală, respectiv declaraţiile de menţiuni, dar şi eventualele modificări aduse vectorului fiscal.
Potrivit lui Modi, contribuabilii-persoane fizice din municipiul Constanţa care vor depune declaraţii de înregistrare fiscală sau eventuale modificări ce vor fi aduse vectorului fiscal şi după data de 1 octombrie 2007 se pot adresa DGFP Constanţa, în continuare. În ceea ce priveşte fişele fiscale, Modi le-a transmis contribuabililor că acestea se fac distinct pe puncte de lucru şi nu pe societatea mamă, cumulat. La rîndul său, şeful adjunct al AFPCM Constanţa, Emil Mihăilescu, a precizat că organizarea unor astfel de acţiuni nu numai că vor veni în sprijinul contribuabililor şi vor schimba imaginea eronat formulată asupra rolului organului fiscal, dar “vor duce şi la creşterea gradului de conformare voluntară în ceea ce priveşte achitarea în termen a obligaţiilor declarative sau de plată impuse de legislaţia în vigoare”. El a arătat că gradul de depunere a declaraţiilor de plată este de 95%, în timp ce gradul de plată voluntar este de 83%, în condiţiile în care limita impusă de ANAF este de 85%. “Din păcate, nu se mai acceptă întîrzieri la plata obligaţiilor mai mult de 30 de zile. În acelaşi timp, un agent economic nu trebuie să se sperie dacă primeşte somaţii de plată pe 27 ale lunii, chiar dacă el a plătit pe 25 ale lunii, aceasta fiind şi data limită, întrucît nu va fi penalizat. Potrivit lui Mihăilescu, aprox. zece societăţi comerciale se află în executare silită dintr-un total de 900, ceea ce înseamnă că “în general, contribuabilii mijlocii îşi văd de treabă“. În comparaţie cu anii trecuţi, au dispărut diversele modalităţi de prelungire a termenului de plată, printre care se numără şi înştiinţarea de plată, care mărea cu 15 zile timpul de efectuare a viramentelor. Serviciul de Executare Silită are în administrare 261 de contribuabili mijlocii, 560 de sedii secundare ale societăţilor mari şi aprox. 80 de puncte de lucru. Potrivit lui Mihăilescu, încasările din executare silită se ridică la 27% faţă de media propusă de 8%, însă a precizat că ar fi de preferat ca acestea să tindă spre zero.