Guvernul României nu ar trebui să mai adopte sau să modifice legislația fundamentală prin OUG și, mai ales, fără o consultare reală a mediului de afaceri și părților relevante; faptul că unele schimbări legislative au fost anunțate la începutul mandatului, prin programul de guvernare, nu justifică adoptarea lor prin OUG. Simplul anunț al lor nu constituie o consultare, spun reprezentanții Consiliului Investitorilor Străini (CIS) - „Executivul nu poate folosi argumentul că aceste modificări sunt utile mediului de afaceri, pentru că nu îndeplinesc două condiții cheie, respectiv transparența și predictibilitatea. Conform reglementărilor în vigoare, se acordă consultării publice între zece și 30 de zile, dar și un anumit parcurs instituțional de avizare pe care constatăm, cu regret, că autoritățile încearcă și reușesc din ce în ce mai des să-l reducă la 24 - 72 ore. Doar în ultimele 12 luni, au făcut obiectul unor OUG subiecte de importanță covârșitoare: transferul contribuțiilor sociale de la angajator la angajat, parteneriatele public-private, salarizarea personalului plătit din bani publici, rectificarea bugetară, achizițiile publice, absorbția fondurilor comunitare, legea insolvenței, fondul suveran pentru investiții, Codul Fiscal și Codul de Procedură Fiscală...“. CIS remarcă și o nouă abordare a Guvernului - își creează sieși, dar și cetățenilor și firmelor, sentimentul greșit că economia se află în fața unor probleme insurmontabile și că în orice clipă trebuie adoptat un nou act normativ, cât se poate de repede, pentru a îndrepta lucrurile. Totuși, datele oficiale arată că indicatorii macroeconomici sunt destul de stabili. OK, sunt îngrijorări legate de lipsa forței de muncă, deficitul bugetar tot mai mare și inflația ascuțită, dar de aici și până la a da legi peste noapte e drum lung.