O nouă avarie a sistemului informatic în Sănătate!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
CNAS, notificată de medicii de familie! Ce li se cere pacienților!

O nouă avarie a sistemului informatic în Sănătate!

Sănătate 11 Aprilie 2016 / 16:33 650 accesări

De când a fost implementat, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) din Sănătate a dat mari bătăi de cap medicilor. Avariile care se produc periodic nu fac altceva decât să blocheze activitatea medicală, spre disperarea medicilor, dar și a pacienților, care sunt nevoiți să aștepte zeci de minute în fața cabinetelor sau să revină a doua zi. Medicii de familie au reacționat de fiecare dată, însă fără rezultat. O nouă avarie a fost semnalată luni, 11 aprilie, de către reprezentanții medicilor de familie din România - Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) și Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF). ”Începând de joi, 7 aprilie, ora 16.00, şi până vineri, la ora 12.00, SIUI nu a funcţionat practic deloc, obligând medicii de familie şi pacienţii să aştepte ore în şir validarea serviciilor. În ciuda numeroaselor noastre avertismente, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) nu este capabilă să ofere un sistem informatic funcţional şi nici să recunoască atunci când sistemul nu funcţionează, pentru ca pacienţii noştri să primească la timp serviciile medicale de care au nevoie, precum și respectul pe care îl merită”, spun medicii de familie, într-un comunicat. De asemenea, ei explică faptul că, deși CNAS va sublinia că ar fi putut să lucreze offline, acest lucru nu era posibil: ”nefuncţionarea joi şi vineri va duce automat la invalidarea serviciilor, deoarece este depăşit termenul de 72 de ore impus”. ”Funcţionarea offline îi expune pe medici, deoarece nu poate fi constatată calitatea de asigurat, nu se poate verifica depăşirea numărului de medicamente primite de pacient, precum şi alte astfel de informații care există în contracte ca obligații ale furnizorilor de servicii medicale, dar pe care CNAS alege să nu le pomenească în comunicatele publice în care dezinformează că totul merge bine”, arată medicii de familie în documentul citat.

SCUZE PACIENȚILOR Ei își cer scuze faţă de pacienţii care ”sunt obligaţi să suporte lipsa de preocupare a CNAS faţă de ei şi de furnizorii cu care au contracte şi îi asigură că nu vor mai lăsa lucrurile să mai degenereze”. ”Notificăm pe această cale CNAS că viitoarele întreruperi ale SIUI care vor depăşi 4 ore vor fi tratate ca o încălcare a contractului-cadru şi vom notifica autorităţile competente să rezolve această problemă. Invităm pacienții să semneze petiția pe care am lansat-o cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, prin care cerem inclusiv auditarea platformei informatice pentru rezolvarea acestor probleme”, potrivit medicilor de familie. Petiția poate fi semnată în cabinetele medicilor sau pe pagina http://clicks.aweber.com/y/ct/?l=9lHVA&m=3eKGTTGq9y6EvU5&b=CmiXPZD6FzlCA4qAuTn7lA.

LA CONSTANȚA La Constanța nu au fost semnalate blocări mari ale sistemului, însă au existat dificultăți, pe alocuri, în ceea ce privește validarea datelor. ”Nu a fost blocat sistemul, dar nici nu putem spune că a funcționat foarte bine”, a declarat, pentru ”Telegraf”, președintele Asociației Medicilor de Familie ”Tomis”, dr. Laura Condur. Și medicii constănțeni susțin petiția inițiată de colegii de la București. În județul Constanța sunt aproximativ 440 de medici de familie, din care 308 în mediul urban și restul în mediul rural.

Taguri articol


12