O nouă scrisoare privind taxa auto, trimisă Comisiei Europene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

O nouă scrisoare privind taxa auto, trimisă Comisiei Europene

Politică 11 Septembrie 2007 / 00:00 710 accesări

Autorităţile de la Bucureşti vor transmite Comisiei Europene (CE), în această săptămînă, o nouă scrisoare de răspuns privind taxa auto, care va include şi două studii realizate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare. Reprezentanţii Direcţiei Taxe a CE au solicitat, la jumătatea lunii iulie, oficialilor români, în discuţiile de la Bruxelles privind taxa auto, noi date privind piaţa, bazate pe surse precum cataloagele de preţuri ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor. În scrisoarea ce va fi transmisă la Bruxelles, oficialii români vor solicita experţilor Comisiei să formuleze ultimele observaţii legate de taxa de primă înmatriculare, avînd în vedere că din studiile realizate de asigurători nu rezultă diferenţe semnificative faţă de ultima variantă a grilei prezentată de autorităţile române. Informaţiile despre piaţa autovehiculelor din România solicitate de reprezentanţii CE sînt necesare pentru evaluarea proiectului de modificare a legislaţiei privind taxa auto, respectiv a faptului că grila şi perioada de depreciere reflectă caracteristicile pieţei româneşti de autovehicule. Părţile au opinii divergente privind diferenţierea între maşinile noi şi cele second-hand, în formula transmisă de autorităţile române la Bruxelles în luna mai, calcularea deprecierii începînd de la trei luni, în timp ce reprezentanţii CE solicită introducerea unor trepte, astfel încît încă din prima lună să înceapă deprecierea maşinii. Experţii comunitari au arătat că, indiferent de particularităţile pieţei autovehiculelor din România, nu vor accepta un coeficient de depreciere zero pentru un autovehicul cu o vechime de trei luni. Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul anului şi se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului. CE a anunţat că va iniţia procedura legală împotriva României în cazul taxei pentru prima înmatriculare, considerînd că măsura nu respectă normele europene, în pofida discuţiilor intensive purtate cu autorităţile române. La sfîşitul lunii mai, Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis CE, în termenul prevăzut de normele europene, o nouă formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare, care prevede niveluri de pînă la trei ori mai mici pentru unele maşini vechi, dar mai mari la cele noi. Ulterior, Comisia a solicitat instituţiei şi o analiză a preţurilor din piaţa auto, pentru a compara coeficienţii de ajustare din grila privind taxa de primă înmatriculare cu evoluţia reală a preţurilor, studiu care a fost elaborat atunci cu ajutorul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.



12