Olguţa Vasilescu, deputatul PRM care se află în fruntea Comisiei pentru Învăţămînt din Camera Deputaţilor, i-a trimis ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), Cristian Adomniţei, o solicitare pentru organizarea unei noi sesiuni a testelor naţionale. Perioada indicată de Vasilescu este luna august, iar motivaţia rezidă în faptul că, după repartizarea computerizată în licee şi şcoli de arte şi meserii a absolvenţilor de clasa a VIII-a, după testele naţionale, au rămas disponibile peste 4.000 de locuri. Olguţa Vasilescu cere, în fapt, organizarea unei noi sesiuni a testelor naţionale! „Ar fi o şansă pe care aţi acorda-o unor copii care s-au aflat în faţa primului examen cu adevărat important din viaţa lor, şi care, poate, din cauza emoţiilor, nu au reuşit să obţină rezultatele scontate”, a explicat ea în scrisoarea trimisă ministrului MECT. Mai mult decît atît, ea menţionează că locurile rămase disponibile în liceele şi şcolile de arte şi meserii pot duce la desfiinţarea unor posturi didactice, lucru care nu este dorit de nimeni. Preşedintele Comisiei pentru Învăţămînt din Camera Deputaţilor a mai declarat că acest demers este o urmare firească a sutelor de memorii primite pe adresa comisiei, unele dintre acestea relatînd cazuri în care unii copii au obţinut note maxime la toate materiile, cu excepţia uneia, unde nu obţinut nota de trecere. Prof. Marian Sîrbu, inspectorul şcolar general din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa îşi înscrie declaraţia în sectorul realist al problemei: „Această propunere demnă de toată lauda presupune modificarea legii învăţămîntului, ceea ce implică concursul multora dintre forurile înalte alte statului. Nu este chiar atît de simplu de realizat acest lucru şi, clar, nu se va face peste noapte. Sigur că ideea în sine nu este deloc rea, pentru a favoriza şi ajuta copii care, poate din cauza emoţiilor, poate a căldurii, nu au reacţionat conform aşteptărilor. Moralmente, este un lucru bun. Pe de altă parte, dacă tot ne gîndim la copii, trebuie să luăm în considerare posibilitatea ca tocmai ei să privească ca pe o povară acest al doilea examen neaşteptat şi să nu facă, efectiv, faţă. După emoţiile primului, să treacă prin aşa ceva a doua oară, într-un timp foarte scurt, este posibil să nu mai aibă resurse”. Ministrul Adomniţei nu a dat, deocamdată, niciun răspuns acestei propuneri.