O nouă structură a MT: Agenţia de Investigare Feroviară

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

O nouă structură a MT: Agenţia de Investigare Feroviară

Justiție 17 Iulie 2015 / 00:00 1030 accesări

Ministerul Transporturilor (MT) a elaborat, la solicitarea Comisiei Europene, un proiect de Hotărâre de Guvern privind înființarea Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AIFR), prin reorganizarea Autorităţii Feroviare Române (AFER). AFER a fost înfiinţată în 1998, având patru organisme independente organizatoric, respectiv Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, Organismul de Investigare Feroviar Român, Organismul Notificat Feroviar Român şi Organismul de Licenţe Feroviare Român. Comisia Europeană a solicitat însă României să asigure independenţa organismului de investigare faţă de autoritatea naţională de siguranţă. Astfel, Autoritatea Feroviară Română nu va mai include OIFR, organismul de anchetă urmând să fie înfiinţat separat, ca instituţie publică în subordinea MT, iar autoritatea naţională de siguranţă va continua să funcţioneze, ca organism independent, în cadrul AFER. Noua AIFR va investiga accidentele feroviare grave şi incidentele produse în circulația trenurilor. Agenţia va fi condusă de către un consiliu format din cinci persoane. Preşedintele consiliului va fi şi directorul general al agenţiei. „Personalul şi conducerea executivă ale Organismului de Investigare Feroviar Român care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Autorităţii Feroviare Române - AFER, după reorganizare, sunt preluate prin transfer la AGIFER şi îşi menţin drepturile şi obligaţiile ce decurg din contractele individuale de muncă în vigoare la data reorganizării”, se menţionează în documentul citat. AIFR va fi finanțată din venituri proprii, obţinute pe bază de tarif unic privind activitățile de investigare a accidentelor și incidentelor feroviare, iar structura și nivelul tarifar, pe tip de activitate, se stabilesc de către Consiliul de Conducere şi se aprobă prin ordin al ministrului Transporturilor, prin contracte încheiate cu administratorul infrastructurii feroviare, gestionarii de infrastructură feroviară neinteroperabilă, operatorii de transport feroviar şi operatorul economic care efectuează operaţiuni de transport cu metroul, dar şi cu operatorii economici care deţin, în proprietate sau sub altă formă, şi exploatează linii ferate industriale racordate la infrastructura feroviară publică şi/sau la infrastructura feroviară privată deschisă circulaţiei publice.



12