O nouă teorie în cazul vasului Arctic Sea: mafia şi transportul ilegal de marfă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

O nouă teorie în cazul vasului Arctic Sea: mafia şi transportul ilegal de marfă

Externe 14 August 2009 / 00:00 512 accesări

Un expert rus avansează o nouă teorie în cazul vasului maltez cu echipaj rusesc, care a dispărut în mod misterios din Canalul Mînecii, la sfîrşitul lunii iulie. Cargoul, care contactase, în 28 iulie, Garda de Coastă de la Dover, sudul Angliei, era aşteptat în 4 august la Bejaia, în Algeria. În 3 august, Interpol a avertizat autorităţile britanice că vasul a fost abordat, în 24 iulie, de bărbaţi înarmaţi, în timp ce se afla în apele suedeze, în Marea Baltică. Grupul înarmat ar fi rămas la bord 12 ore. Vasul, aflat sub pavilion maltez dar aparţinînd armatorului finlandez Sol Chart, transportă lemn finlandez în valoare de 1,16 milioane de euro. Vasul părăsise Finlanda cu destinaţia Algeria, în 23 iulie.

Unii experţi consideră posibil ca vasul să fi fost victima unei forme de piraterie ce operează în apele europene, în timp ce alţii resping o asemenea ipoteză. ”De ce să meargă piraţii atît de departe, cînd există suficiente vase pline cu marfă la chei?”, a declarat redactorul-şef al buletinului maritim rusesc Sovfraşt, Mihail Voitenko. Potrivit lui, este mai probabil ca echipajul rus să fi căzut în mîinile mafiei, într-un caz de transport ilegal de mărfuri. Pe de altă parte, vasele de război ruseşti îşi continuau activ, joi, căutările în Atlantic ale cargoului Arctic Sea. Participanţii la căutări cooperează cu Centrul de Stat de Coordonare a Operaţiunilor de Salvare pe Mare şi organismele internaţionale de supraveghere ale navigaţiei maritime (SURNAV), potrivit RIA Novosti. Preşedintele rus, Dmitri Medevev, îl însărcinase, miercuri, pe ministrul Apărării, Anatoli Serdiukov, să ia toate măsurile necesare pentru a găsi şi, dacă va fi necesar, a elibera vasul şi pe marinarii ruşi.



12