O „Oră de aur a Parisului”… fermecătoare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Premieră

O „Oră de aur a Parisului”… fermecătoare

Cultură 12 Noiembrie 2012 / 00:00 843 accesări

Iubitorii dansului şi ai muzicii franceze au primit cu nespusă bucurie premiera poemului vocal-coregrafic „L’heure d’or de Paris”/ „Ora de aur a Parisului”, în regia, coregrafia şi scenografia lui Horaţiu Cherecheş. Evenimentul a avut loc, sâmbătă seară, la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, fiind inclus în cadrul celei de-a XXXVIII-a ediţii a Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului.

Structurat în două părţi şi conceput pe un fundal de lumini şi umbre, spectacolul a fermecat publicul prin emoţia transmisă, prin muzica aleasă, care a potenţat expresivitatea nativă a soliştilor, prin coerenţa şi cursivitatea mişcărilor şi a schimbărilor de decor - paravanele mobile. Balerinii şi-au susţinut complexele „partituri” coregrafice, ghidaţi de muzică - Debussy, Massent, Gounod - şi de propriile trăiri, pe care au reuşit să le transmită dincolo de scenă. Finalul actului întâi a dat fiori de emoţie publicului, prin „Moartea lebedei”, de Saint-Saens, elocvent ilustrată de cele trei protagoniste.

ATMOSFERĂ PARIZIANĂ DE VIS În actul al doilea, accentul s-a mutat de la muzica marilor clasici francezi la universul şansonetelor - din repertoriul unor nume mari precum Edith Piaf, Joe Dassin, Lara Fabian, Jacques Brel - interpretate live de sopranele Bianca Ionescu şi Daniela Vlădescu şi baritonul Marius Eftimie. Atmosfera de cafenea pariziană, cu accente de roşu şi negru, redată în paşi de dans neoclasic, modern şi contemporan, a atins apogeul în ultima parte a spectacolului. După un periplu muzical-coregrafic, care a durat, parcă, prea… puţin - aprox. o oră şi 40 de minute, cu tot cu pauză - „Ora de aur a Parisului” s-a încheiat pe ritmurile celebrului „Bolero” al lui Maurice Ravel. Au meritat din plin aplauzele publicului toţi cei 14 protagonişti ai evenimentului: Amalia Mîndruţiu, Eliza Maxim, Rie Aoyagi, Delia Luca, Laima Costa, Kanoko Suzuki, Costea Ayla, Yukimi Otsuka, Adrian Mihaiu, Sergiu Dan, Jeonil Yoon, Mihai Pâslaru, Sorin Gâlcă şi, evident, Horaţiu Cherecheş. Aprecieri merită, pentru reuşită şi efortul depus: asistentul de coregrafie Monica Cherecheş, căreia i-a aparţinut ideea costumelor şi regizorul de culise Gelu Râpă.

Ediţia 2012 a Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului a coborât cortina, duminică seară, cu o gală extraordinară de operă.



12