Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” a bifat încă un succes, sâmbătă seară, cu noua montare a baletului „Cenuşăreasa”, în viziunea coregrafică a lui Horaţiu Cherecheş, unul dintre cei mai valoroşi prim-solişti ai instituţiei de cultură. Cu Amalia Mândruţiu în rolul titular şi cu Sergiu Dan întruchipându-l pe fermecătorul prinţ, spectacolul „Cenuşăreasa” a încântat publicul, cei doi câştigând simpatia celor prezenţi în sală prin trăire intensă, expresivitate şi tehnica execuţiei. În rolul Zânei, deghizată, iniţial, în cerşetoare, s-a remarcat Eliza Maxim, cu o apariţie... de poveste. Din galeria de personaje pozitive şi expresive ale baletului clasic „Cenuşăreasa” au făcut parte şi Tatăl - Cezar Buculei şi cei doi cavaleri cu ţinute impecabile, Ştefan Răuţ şi Sorin Gâlcă.
Povestea coregrafică pe muzica lui Serghei Prokofiev şi a lui Jules Massenet a fost emoţionantă, convingătoare şi atractivă, putând fi urmărită cu plăcere atât de adulţi, cât şi de copii.
UN TRIO... SAVUROS În alegerea distribuţiei, Horaţiu Cherecheş s-a dovedit a fi deosebit de inspirat, mai ales punându-l în rolul mamei vitrege pe Mihai Pâslaru, care şi-a luat rolul în serios, spre deliciul publicului. Acesta a format, alături de Laima Costa şi Delia Luca, în rolul năzuroaselor surori vitrege ale Cenuşăresei, un trio care a destins şi încântat publicul, la fiecare apariţie. Pragul maxim al comicului a fost atins în cadrul lecţiei de dans plină de elemente-surpriză. Spectacolul în paşi de dans a fost completat de cel cromatic, al costumelor - scenografia fiind realizată de Cătălin I. Arbore.
Abia în actul al II-lea, spectatorii au fost invitaţi la balul regal, o surpriză constând în apariţia Cenuşăresei direct din sală. Momentul... cavalcadei în jurul lumii - dansul grecesc, spaniol şi arab - a fost, de asemenea, bine primit de public.
Tonic şi dinamic, cu momente savuroase, „Cenuşăreasa” se va regăsi, cu siguranţă, de acum în colo, printre preferinţele spectatorilor de la malul mării, de toate vârstele. Aplauzele îndelungi şi florile primite de Amalia Mândruţiu, la finalul spectacolului, dar şi de celelalte „personaje” de basm, confirmă acest lucru.