O seară magică, ascultând „Flautul fermecat”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Teatrul „Oleg Danovski”

O seară magică, ascultând „Flautul fermecat”

Cultură 03 Noiembrie 2014 / 00:00 928 accesări

Cea de-a patra seară din programul Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului, ajuns la ediția a 40-a, a fost dedicată, sâmbătă seară, „Flautului fermecat”. Ultima operă compusă de Wolfgang Amadeus Mozart a fost transpusă cu succes pe scena Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”, în regia lui Ștefan Munteanu și sub bagheta maestrului Radu Ciorei. Ea a fost primită cu aplauze la scenă deschisă de către publicul prezent în număr mare la întâlnirea cu capodopera semnată de „miracolul de la Salzburg”.

Conceput sub forma unui „Singspiel” - părțile muzicale au alternat cu momentele de proză -, spectacolul a fost prezentat în limba română. Doar interpretul rolului lui Tamino, tenorul german Hubert Schmid, a încântat publicul cântând în limba natală a lui Mozart. Impresionant prin scenografie - decoruri și costume semnate de Adriana Urmuzescu -, spectacolul s-a bucurat și de o distribuție pe măsură. Soprana Roxana Bageac, care a debutat în rolul Paminei, a fost una dintre revelațiile serii. Remarcabilă a fost și evoluția baritonului Marius Eftimie, aflat într-o formă de zile mari, care l-a întruchipat pe Papageno, reușind să îmbine perfect calitățile vocale cu umorul cerut de rol. Parteneră i-a fost soprana Smaranda Drăghici în rolul Papagenei. Și tenorul Anton Zidaru a avut o evoluție convingătoare întruchipându-l pe Monostatos, gelosul arap îndrăgostit pe Pamina.

EMOȚIE, TALENT, EXPRESIVITATE În rolul impetuoasei Regine a Nopții a evoluat soprana Anna Mirescu, cunoscută melomanilor constănțeni de la edițiile anterioare ale festivalului, în special datorită evoluțiilor sale din cantata vocal-simfonică „Carmina Burana”, de Carl Orff.

Alături de cele trei doamne (Mihaela Ionescu, Stela Sârbu şi Lucia Mihalache), cei trei copii care i-au călăuzit pe Tamino și Papageno spre ținutul lui Sarastro (Constantin Acsinte) au fost interpretați cu expresivitate de elevele Colegiului Național de Arte „Regina Maria”: Iulia Stănei, Cătălina Postolache și Elena Păunescu. Și-au interpretat convingător partiturile și Bogdan Ocheșel, Mădălin Băldău, Iulian Bratu (preoți). Aplauze au meritat din plin corul, dar și ceilalți artiști din distribuție, contribuind cu toții la succesul unui spectacol echilibrat, bine primit de public.

Festivalul Internațional al Muzicii și Dansului a continuat, ieri seară, cu o gală extraordinară de balet. Amănunte despre acest eveniment, precum și programul festivalului din această săptămână se vor regăsi în ediția de mâine a cotidianului „Telegraf”.



12