Liderul de la Washington a ironizat sîmbătă administraţia sa, jurnaliştii care îl urmează şi pe el însuşi, la un dineu anual al Asociaţiei Jurnaliştilor Acreditaţi la Casa Albă, primul la care a participat în calitate de preşedinte. Barack Obama a glumit în legătură cu amabilitatea de care se presupune că ar trebui să se bucure din partea jurnaliştilor de la Washington şi de dependenţa sa de prompter în timpul discursurilor. “Majoritatea dintre voi m-a urmat în activităţile mele, toţi aţi votat pentru mine”, a declarat acesta în faţa a peste 2.000 de invitaţi, la hotelul Hilton din Washington. “În cursul următoarelor 100 de zile, voi învăţa să mă dispensez de prompter şi vicepreşedintele Joe Biden va învăţa să îl folosească”, a continuat Obama.
Ca în fiecare an, dineul a permis elitei din Washington să întîlnească staruri de la Hollywood, între care regizorii Steven Spielberg şi George Lucas, actriţele Glenn Close şi Demi Moore sau actorii Val Kilmer şi Kevin Bacontoţi susţinători ai Partidului Democrat şi printre cei mai generoşi sponsori ai preşedintelui Obama. Printre invitaţi s-a aflat şi Chesley “Sully” Sullenberger, pilotul de avion care a reuşită să amerizeze în mod miraculos pe rîul Hudson şi să salveze pasagerii, dar şi Richard Phillips, căpitanul unei nave capturate de piraţii somalezi care s-a predat acestora în schimbul eliberării navei şi a echipajului său, înainte de a fi eliberat de forţele speciale.
Administraţia prezidenţială americană a lansat şi o veritabilă campanie de invadare a presei cu fotografii din intimitatea familiei Obama, care să taie apetitul paparazzilor pentru astfel de instantanee şi, implicit, să scadă valoarea pozelor făcute de aceştia. Fotografiile îi înfăţişează atît pe preşedintele Barack Obama şi pe Prima Doamnă, cît şi ficele lor, Malia şi Sasha, de 10, respectiv, şapte ani. În pozele din intimitatea familiei prezidenţiale apare chiar şi animalul de casă al familiei, Bo, “Primul Cîine al SUA”, după cum au titrat jurnaliştii britanici. Campania face parte şi dintr-o strategie de marketing menită să-i arate pe preşedinte şi pe apropiaţii săi ca fiind oameni prietenoşi şi accesibili, menţinîndu-se un control riguros asupra imaginii familiei prezidenţiale.