Guvernul a eliminat obligaţia impusă firmelor şi persoanelor fizice care solicită autorizaţii pentru fabricarea, prelucrarea şi comercializarea metalelor şi pietrelor preţioase de a obţine în prealabil şi un aviz privind dotarea sediilor şi calificarea personalului din partea organizaţiei patronale. Obligaţia impusă până în prezent în acest sens a fost eliminată printr-o hotărâre aprobată recent de Executiv. Modificarea este argumentată de Guvern prin faptul că această obligaţie încalcă Directiva UE care stabileşte că exercitarea unei activităţi nu poate fi condiţionată de intervenţia directă sau indirectă a operatorilor concurenţi, inclusiv în cadrul organismelor consultative. Conform legii, operaţiunile cu metale preţioase, cu aliajele acestora şi cu pietre preţioase, efectuate de persoane fizice sau juridice ca activităţi permanente ori profesionale, sunt autorizate pe perioadă nedeterminată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Autorizaţii sunt emise pentru fabricarea, producerea, prelucrarea, vânzarea, cumpărarea, tranzacţionarea ori păstrarea în depozit metalelor preţioase, aliajelor acestora şi pietrelor preţioase, inclusiv bijuterii. Astfel de autorizaţii sunt eliberate şi pentru introducerea sau scoaterea în/din ţară de metale preţioase şi bijuterii, precum şi pentru marcarea bijuteriilor şi utilizarea în interes industrial a metalelor preţioase şi a aliajelor acestora. Normele legale aplicate până în prezent stabileau că la cererea de autorizare adresată ANPC, persoana fizică şi cea juridică trebuie să anexeze şi avizul eliberat de organizaţiile patronale legal constituite, care să ateste că sediile secundare sunt organizate şi dotate corespunzător specificaţiilor operaţiunilor desfăşurate şi, după caz, că personalul utilizat este calificat profesional în domeniu.