OFERTĂ SPECIALĂ Nu doar retailerii au Black Friday, ci și asigurătorii (UNSICAR, de această dată), care caută bani în buzunarele președinților organizațiilor patronale, invocând spiritul Crăciunului și perioada reducerilor, spun transportatorii de la COTAR - „Oamenii vor să asigure îndestularea multinaționalelor venite în România să încaseze banii noștri, prin polițe RCA la preț prohibitiv“. Este vorba despre o scrisoare a UNSICAR, adresată patronatelor, care vine exact în perioada în care se desfășoară și Târgul de Turism. Culmea, remarcă cei de la COTAR, aceiași asigurători au făcut praf piața agențiilor de turism, având tupeul să spună că, infiderent câte dintre cele circa 2.000 de unități de profil vor da faliment, ei nu se vor implica - „Nu-i interesează nici câți transportatori vor fi trași pe dreapta, din cauza tarifelor la RCA, dar cer bani de la toată lumea, invocând că EI sunt în pericol de insolvență“. Și, din câte se pare, s-au luat deja măsuri, punctează șeful COTAR, Vasile Ștefănescu - „Ca rezultat al plafonării tarifelor RCA, asigurătorii au redus abrupt comisioanele de intermediere pentru brokeri (până la 0,1%, în multe cazuri), ba chiar le-au suplimentat sarcinile operaționale. Evident, vedem și tratamente favorabile pentru agenții proprii. Și asta în condițiile în care, în ultimele 18 luni, piața RCA s-a restrâns. În acest moment, există doar opt asigurători RCA, dintre care doi aparțin aceluiași grup financiar (Vienna Insurance Group). Și care-i oferta lor de Black Friday? O scumpire cu 400% a poliței auto obligatorii“.
O PROBLEMĂ MAI VECHE
Iată ce spunea și președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Anca Nedea, la 8 septembrie, după ce patru agenții dăduseră faliment și mii de români rămăseseră fără vacanțele plătite și, bineînțeles, fără posibilitatea de a-și recupera banii - „Este o problemă care trenează de cel puțin șapte ani - cea a asigurării totale a pachetului turistic, care există peste tot în UE (și nu numai). Pentru asigurătorii de acolo, piața de turism este un business, lucru care nu se întâmplă la noi. Pe asigurătorii autohtoni nu îi interesează acest domeniu“. Cei de la COTAR spun că nu mai pot tolera o asemenea abordare a asigurătorilor, care lucrează în detrimentul afacerilor românești și doar pentru îndestularea companiilor-mamă.