"Oil Terminal" îşi negociază participarea la Oleoductul Constanţa - Trieste

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

"Oil Terminal" îşi negociază participarea la Oleoductul Constanţa - Trieste

Justiție 09 Septembrie 2006 / 00:00 1002 accesări

Dupã scandaluri între acţionarii nemulţumiţi cã le-au fost încãlcate drepturile conferite de legea pieţei de capital, sindicalişti furioşi care au acuzat politica defectuoasã a conducerii şi planuri cu mãsuri drastice în vederea eliminãrii furturilor masive de combustibili din depozite, echipa managerialã a societatãţii "Oil Terminal" a tras linie şi a analizat evoluţia unitãţii în prima jumãtate a acestui an. Directorul general al companiei "Oil Terminal", Mihai Lupu a declarat cã, la sfîrşitul lunii iulie, cel mai mare operator portuar din România a înregistrat un profit brut de 8,5 de milioane de lei, profitul net situîndu-se la 5,1 milioane de lei. Potrivit raportului administratorilor privind analiza activitãţii economico-financiare a societãţii, traficul de mãrfuri a atins nivelul de 7.800 de tone, iar majoritatea veniturilor companiei au venit din prestãrile de servicii de tranzit şi de depozitare. Poate unul dintre cele mai importante aspecte vizeazã realizarea unui program de investiţii privind modernizarea traseelor de conducte şi dotarea cu echipamente de comandã şi control ultraperformante, prin reducerea surselor de poluare şi eficientizarea activitãţii societãţii. "În urma unei investiţii cifratã la 1,3 milioane de euro am instalat douã centrale termice care asigurã independenţa energeticã a companiei, însã urmeazã sã realizeze alte investiţii în zona spaţiilor de depozitare astfel încît sã reuşim amplasarea unor rezervoare cu o capacitate pînã la 1 milion de metri cubi. De altfel, purtãm negocieri pentru includerea logisticã a societãţii în proiectul Oleoductului Constanţa - Trieste, una din principalele rute ale transportului de petrol din zona Mãrii Caspice cãtre Europa de Vest", a declarat Mihai Lupu.

Pe de altã parte, conducerea societãţii deruleazã mai multe programe pe linia resurselor umane, mai ales cã o treime din cei aproape 1.300 de angajaţi sînt persoane cu vîrste cuprinse între 50 şi 60 de ani. În afara stimulentelor financiare echivalente cu zece salarii brute acordate salariaţilor care au pãrãsit unitatea înaintea stabilirii drepturilor de pensionare, încadrarea tinerilor absolvenţi şi dublarea remuneraţiilor pentru 80% din angajaţi, conducerea societãţii a pus în aplicare un regulament de ordine interioarã în vederea stopãrii furturilor de combustibili. De altfel, Mihai Lupu a declarat cã cele mai multe mişcãri de protest puse la cale de sindicatul care funcţioneazã la nivel de unitate au avut la bazã nemulţumirile salariaţilor faţã de politica managerialã a conducerii societãţii. "Cei care sînt certaţi cu disciplina au fost disponibilizaţi de cãtre comisiile de control special înfiinţate, în conformitate cu prevederile Codului Muncii. Pînã anul trecut se obişnuia sã se fure cu vidanja şi nu trecea sîmbãtã sau duminicã fãrã sã fie organizate adevãrate serbãri cîmpeneşti în incinta societãţii", a încheiat Mihai Lupu.

Taguri articol


12