Pentru fosta guvernare portocalie, noţiunea de „profit” pare să fi fost complet necunoscută atunci când venea vorba de companiile de stat (pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de statul român). O demonstrează, cu vârf şi îndesat, cazul societăţii constănţene Oil Terminal, care a rămas fără o importantă sursă de venit din cauza unei decizii incorecte (ca să ne exprimăm politicos) a foştilor guvernanţi. Mai exact, în 2004, înainte de instalarea la putere a guvernelor portocalii, societatea a fost autorizată ca antrepozit fiscal de depozitare, pentru toate depozitele sale (Nord, Sud şi Port, cu o capacitate totală de aproape 1,5 milioane de metri cubi). „Acordarea acestui statut societăţii noastre s-a făcut în scopul asigurării circuitului necesar realizării în bune condiţii a exporturilor României de produse petroliere şi petrochimice accizabile”, a declarat actualul director al Oil Terminal, Viorel Ciutureanu. Din păcate, în 2010, fără nicio motivaţie, Guvernul PDL a decis retragerea autorizaţiei de antrepozit fiscal de depozitare. Prin urmare, rafinăriile OMV Petrom SA Bucureşti şi Petrotel Lukoil SA Ploieşti au sistat trimiterea de trenuri încărcate cu benzină pentru depozitare la Oil Terminal pentru exporturi ulterioare. „După retragerea autorizaţiei de antrepozit fiscal, rafinăriile pot trimite benzină pentru descărcare şi depozitare în rezervoarele Oil Terminal numai dacă plătesc la bugetul de stat acciza de 452 euro/tonă, urmând ca, după efectuarea exportului, să o recupereze potrivit Codului Fiscal. Având în vedere valoarea mare a accizei (aproape 13,5 milioane euro pentru o navă standard de 30 mii tone benzină) şi perioada lungă de recuperare a acesteia, proprietarii nu mai sunt interesaţi să depoziteze benzină la noi în scopul exportului”, a explicat directorul Oil Terminal. În prezent, conducerea societăţii a formulat mai multe memorii la Bucureşti pentru reautorizarea Oil Terminal ca antrepozit fiscal de depozitare. „Fără rezolvarea acestei probleme, Oil Terminal are toate şansele să se îndrepte spre faliment, societatea nemaiavând surse financiare pentru a-şi continua planul de investiţii şi mentenanţă”, trage un semnal de alarmă directorul Ciutureanu.
După 1 septembrie 2010, data la care Oil Terminal şi-a pierdut autorizaţia de antrepozit fiscal de depozitare, cantitatea de benzină rulată a scăzut drastic. Dacă în primele opt luni ale lui 2010 cantitatea de benzină exportată de OMV Petrom şi Petrotel Lukoil a fost de 299 mii tone, deci o medie de 37 mii tone/lună, în perioada septembrie - decembrie 2010 s-au exportat numai 75 mii tone, respectiv 19 mii tone/lună. Veniturile Oil Terminal din depozitare de benzină încasate de la cele două rafinării în primele opt luni ale anului 2010 au fost de 1.782 mii lei (în medie 222.750 de lei lunar). După 1 septembrie 2010 nu s-au mai încasat taxe de depozitare.