Cele 45 de echipe ajunse în finală la Olimpiadele Comunicării 2009 îşi vor prezenta, pe 18 şi 19 mai, la Palatul Parlamentului, campaniile pe care le-au pregătit, timp de doua săptămîni, pentru un “client” real ales prin tragere la sorţi, informează organizatorii. Prezentările publice sînt, de altfel, punctul culminant al desfăşurării competiţiei Olimpiadele Comunicării. La acest eveniment, concurenţii trebuie să-şi susţină campania de comunicare în faţa juriului, a clientului şi a publicului din sală. Juriul concursului este format din specialişti din publicitate, relaţii publice, comunicare politică şi instituţională. Pînă să ajungă în finală, concurenţii au avut parte de provocări pe cît de reale, pe atît de diverse din partea “clienţilor”. La proba Comunicare Politică, au fost alese 10 echipe finaliste, iar printre “clienţii” pe care i-au primit se numără următorii politicieni: Adriana Săftoiu (PNL), Corina Creţu (PSD), Ramona Mănescu (PNL), Attila Korodi (UDMR), Victor Ponta (PSD), Bogdan Olteanu (PNL) şi Roberta Anastase (PDL). Brief-urile din partea unora dintre clienţi au fost legate, într-un fel sau altul, de alegerile europarlamentare, a căror campanie electorală este deja în desfăşurare. De pildă, una dintre echipe a primit următorul brief: “Realizarea unei campanii care să creasca notorietatea activităţilor întreprinse de europarlamentarul Corina Creţu pentru rezolvarea problemelor sociale ale categoriilor vulnerabile din România. Se urmăreşte obţinerea cît mai multor voturi pentru lista PSD la alegerile europarlamentare”. Altă echipă a primit ca temă, din partea “clientului” Ramona Mănescu, realizarea unei campanii care să-i crească acesteia notorietatea de europarlamentar şi să-i fie asociate o serie de atribute precum politician competent, performanţă şi altele. Politicianul Attila Korodi le-a propus tinerilor, ca briefing, să facă o campanie care să aibă ca ţintă asocierea numelui său cu un promotor al urbanismului european. La proba Relaţii Publice s-au calificat 13 echipe, cerinţele clienţilor din acest sector fiind, în general, realizarea de campanii cu scopul de a obţine sau de a menţine încrederea publicului important pentru companiile respective. Pentru a ajunge în finala probei Advertising, fiecare dintre cele 10 echipe calificate a primit un “client” din rîndul brandurilor comerciale. Scopul campaniilor comandate echipelor a fost influenţarea consumatorilor în procesul de achiziţie a unui anumit brand. La proba Comunicare Instituţională au ajuns în finală 11 echipe, iar “clienţii” au fost ministere, agenţii de stat şi alte instituţii publice. Menţionăm că, la cea de-a noua ediţie a Olimpiadelor Comunicării, participă 600 de studenţi sau masteranzi (printre care şi constănţeni), care îşi doresc o carieră în publicitate sau relaţii publice. Ca în fiecare an, cea mai mare concurenţă s-a înregistrat la proba de Advertising - 49 de echipe înscrise în competiţie, cu 10 mai mult decît anul precedent. La proba de Comunicare Politică, însă, s-au încumetat să concureze doar 18 echipe. Festivitatea de premiere, momentul mult aşteptat atît de concurenţi, cît şi de cei care le-au fost “clienţi”, va avea loc pe 22 mai. Competiţia Olimpiadele Comunicării este un proiect anual al Asociaţiei de Comunicare Ethos. Evenimentul a fost distins, de-a lungul timpului, cu cinci premii de excelenţă în domeniul comunicării şi al relaţiilor publice.