Olimpicii constănţeni refuză frunza Elenei Udrea Preferă tricolorul!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Brandul României, negat de cei mai inteligenţi elevi din ţară

Olimpicii constănţeni refuză frunza Elenei Udrea Preferă tricolorul!

Eveniment 25 Septembrie 2012 / 00:00 913 accesări

În lipsa unei politici externe coerente, în ultimii ani, imaginea României în străinătate s-a degradat, singura publicitate pozitivă fiind făcută de sportivii români şi de elevii premiaţi la competiţiile şcolare internaţionale. În aceste condiţii, nu este de mirare că actualul ministru al Turismului, Eduard Hellvig, a ajuns la concluzia că brandul României poate fi promovat mult mai bine prin intermediul sportivilor şi olimpicilor. Demnitarul a precizat că urmăreşte adoptarea unor modificări în legislaţia care reglementează promovarea brandului. „Este vorba, de exemplu, de promovarea brandului prin intermediul taberelor şcolare, al sportivilor olimpici, prin intermediul elevilor şi studenţilor participanţi la olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale”, a declarat Eduard Hellvig. Începând cu 2004, un aport important la capitolul imagine pozitivă l-au avut şi elevii constănţeni care au participat la competiţiile organizate de NASA şi care s-au întors, aproape de fiecare dată, cu câte un premiu. Cele mai multe rezultate pozitive au fost obţinute de elevii Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân” (CNMB), ai Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” şi ai Liceului Teoretic „Ovidius”. „Veteranii” competiţiilor NASA rămân, însă, elevii mircişti (atât ca număr de premii cât şi perioadă de participare), coordonaţi de profesorul de fizică din cadrul CNMB, Ion Băraru.

REZULTATE EXCEPŢIONALE În cei nouă ani de participare la competiţiile organizate de cele două centre NASA (Ames şi Houston), echipele coordonate de prof. Băraru au obţinut rezultate excepţionale, printre acestea numărându-se şase Mari Premii, zece premii I, 14 premii II, şapte premii III şi 11 menţiuni. „Ne place să visăm cît mai departe, acest proiect înglobează toate ştiinţele şi de aceea este fascinant. Practic, nu există limite. Majoritatea sîntem pasionaţi de science fiction şi ne place să ne imaginăm. Cu toate astea, procesul de terraformare nu este o fantezie, trebuie să ne căutăm, cât de curând, o nouă casă”, declara, în 2007, unul dintre câştigătorii mircişti la competiţia NASA, Ioana Laura Aanei. Pentru cadrul didactic a cărui implicare (alături de alţi profesori din CNMB) a făcut ca, pentru cercetătorii americani, Constanţa şi România să fie sinonime cu „câştigători”, ideea ministrului Turismului nu este binevenită. „Respectivul brand (frunza cumpărată de fostul ministru al Turismului, Elena Udrea - n.r.), pe seama căruia au fost purtate numeroase discuţii la momentul achiziţionării, nu aparţine doar României, el fiind regăsit ca logo pentru multe alte produse din străinătate. Prin urmare, nu credem că ne putem identifica cu el. Am prefera să purtăm pe tricouri sigla Centrului de Cercetări al Elevilor din cadrul CNMB sau tricolorul, pe care îl afişăm de fiecare dată când participăm la o competiţie internaţională”, a spus prof. Băraru. El a ţinut să adauge că nu i se pare potrivită nici alăturarea între Ştiinţă şi Turism, două domenii care nu au nicio legătură unul cu celălalt.



12