Onaca se implică în căutarea scafandrilor dispăruţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Onaca se implică în căutarea scafandrilor dispăruţi

Eveniment 27 Septembrie 2010 / 00:00 2194 accesări

Fostul preşedinte al Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), Dorel Onaca, este hotărât să se implice în căutarea celor doi scafandri care au dispărut la începutul lunii septembrie în timp ce făceau scufundări la epava navei “Medy”. “Mi se pare jenant faptul că până acum nu s-a întocmit un raport de căutare la bordul navei. Au început greşit şi văd că termină prost. Eu sunt plecat acum în Bahamas. Încerc să aduc acasă 12 marinari români care se află în port de aproape două luni. Când mă întorc, dacă ei nu sunt în stare să-i găsească, mă implic eu, fac eu scufundări acolo, la epavă, şi caut eu la bordul navei. Dacă le e frică, să spună asta, că rezolv eu problema. Îmi fac eu echipă, merg la bordul navei şi caut peste tot. Dacă sunt acolo, vă garantez că îi găsesc. Şi finanţez cu banii mei căutările. Este păcat că aşa ceva s-a întâmplat, dar la fel de grav este şi faptul că până acum căutările au decurs în felul ăsta”, a declarat Dorel Onaca. Cei doi scafandri dispăruţi sunt Cătălin Valeriu Ispas, de 27 de ani, pompier, angajat cu gradul de locotenent al ISU „Dobrogea“, şi Cristian Zarafu, de 38 de ani, fostul şef al echipei de scafandri de la Agenţia Română pentru Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Amândoi aveau contracte de colaborare cu Hunter’s Company. Din cercetările efectuate în acest caz, anchetatorii au stabilit că firma are emisă o autorizaţie de funcţionare pentru „lucrări de scafandrerie“ de pe 22 ianuarie 2009 şi că a fost vizată pentru ultima dată pe 21 ianuarie 2010. Totodată, verificările au arătat că, pe 3 septembrie, Hunter’s Company a primit o solicitare de la Centrul de Coordonare al Autorităţii Navale Române (ANR) prin care firma era chestionată dacă are capacitatea să scoată cele 20 de tone de motorină şi 2.330 litri de ulei. Iniţial, firma Hunter’s a comunicat că poate să facă acest lucru, dar că trebuie să inspecteze cu scafandrii nava, pentru a stabili cu exactitate poziţia tancurilor. Răspunsul final trebuia dat până pe data de 6 septembrie. Acest lucru însă nu s-a mai întâmplat, iar reprezentanţii ANR spun că Hunter’s Company nu a cerut nicio autorizaţie de scufundare pentru ziua în care cei doi scafandri au dispărut în adâncuri. Cercetările în acest caz sunt continuate de Poliţia Maritimă, având în vedere că procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa şi-au declinat competenţa întrucât cei doi scafandri aveau contracte de colaborare cu firma Hunter’s.

Taguri articol


12