ONRC lansează certificatul constatator electronic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

ONRC lansează certificatul constatator electronic

Justiție 11 Aprilie 2014 / 00:00 913 accesări

Obţinerea online a certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii din registrul comerţului devine funcţională, începând de ieri, 10 aprilie 2014, prin intermediului portalului Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) - https://portal.onrc.ro. Noul serviciu electronic specializat de tip e-Guvernare, InfoCert, a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor ONRC (cetăţeni, mediu de afaceri, administraţie publică, alte entităţi), prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenţia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obţinând o factură electronică. „Eliberarea certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii în format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se înscrie în cadrul preocupărilor de simplificare a formalităţilor la ONRC, astfel încât să venim în sprijinul beneficiarilor noştri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o soluţie pentru reducerea costurilor şi a timpilor de aşteptare pentru solicitanţi şi, totodată, un instrument prin care dorim să încurajăm şi să facilităm utilizarea, de către instituţiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică extinsă”, a declarat Silvia-Claudia Mihalcea, director general al ONRC, în cadrul conferinţei de lansare a noului serviciu. Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispoziţiilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările şi completările ulterioare. Datele conţinute de certificatul constatator/furnizarea de informaţii obţinute prin InfoCert sunt protejate, astfel încât să asigure: autenticitatea - documentul obţinut este semnat electronic şi conţine elemente de siguranţă, precum codul de bare unic la nivel ONRC şi marcajul grafic de pe fundal; integritatea - informaţiile conţinute în document nu pot fi modificate după ce acesta a fost emis, conţinutul fiind încriptat şi restricţionat; data sigură a emiterii - se cunoaşte precis momentul în care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei mărci temporale unice; verificarea - documentul poate fi verificat la o dată ulterioară obţinerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.

Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat - https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat şi se realizează pe bază de user şi parolă. Costurile implementării şi ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 lei + TVA, fonduri asigurate din bugetul de stat.

Taguri articol


12