Anul trecut, serviciile de internet, cablu şi telefonie au dat mari bătăi de cap constănţenilor, astfel că şi reclamaţiile au curs la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului (OPC), a anunţat vineri, de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, comisarul-şef adjunct al instituţiei, Nicolae Timoaşcă. „În cursul anului trecut, au fost înregistrate 2.794 de sesizări şi reclamaţii, iar peste 50% dintre ele se referă la prestări servicii. Pe primul loc dintre acestea se situează reclamaţiile care privesc reţelele de telefonie mobilă, internet, serviciile de cablu şi de transport persoane”, a spus Timoaşcă. Pe de altă parte, el a precizat că aproximativ 55% dintre reclamaţiile făcute de constănţeni s-au dovedit a fi neîntemeiate în urma cercetărilor realizate de comisari. Cele mai multe sesizări nesoluţionate sunt venite de la locatari din blocuri. Aceştia au reclamat vecinii că îşi modernizează apartamentele şi fac zgomot sau că subsolul blocului în care locuiesc este inundat. „Toate reclamaţiile neîntemeiate au fost preluate, întrucât avem această obligaţie, însă ele au fost redirecţionate către instituţiile abilitate spre soluţionare”, a spus comisarul-şef adjunct.
PATUL FACE ZGOMOT? Printre zecile de reclamaţii ajunse în atenţia inspectorilor OPC Constanţa se numără şi unele cazuri de-a dreptul haioase. Una dintre cele mai hazlii plângeri primite de instituţie vine din partea unei femei care a reclamat faptul că patul pe care tocmai l-a cumpărat face... zgomot. Potrivit comisarului-şef adjunct, dintre cele 4.907 acţiuni de control derulate anul trecut, 3.021 au fost încheiate cu procese-verbale de constatare şi contravenţie, iar 1.886 doar cu procese-verbale de constatare. Valoarea mărfurilor comunitare neconforme oprite definitiv de la comercializare a fost de 13.485 lei, în timp ce a mărfurilor extracomunitare oprite definitiv de la comercializare s-a ridicat la suma de 3.726 lei. „Consumatorul are dreptul să fie informat, educat şi despăgubit. Din păcate, de multe ori drepturile consumatorilor sunt încălcate şi asta pentru că mulţi dintre ei nu ştiu cum să se apere. Consumatorii aflaţi într-o poziţie dezavantajoasă din cauza sărăciei, ignoranţei sau a vârstei pot fi înşelaţi, manipulaţi, în concluzie să devină sclavii societăţii de consum”, a declarat comisarul-şef adjunct.