Operatorii de telefonie, obligaţi să-şi informeze clienţii cu privire la... orice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De astăzi

Operatorii de telefonie, obligaţi să-şi informeze clienţii cu privire la... orice

Politică 14 Mai 2009 / 00:00 525 accesări

Operatorii de telefonie au obligaţia, începînd de astăzi, să îşi informeze mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, iar aceştia din urmă vor putea lua o decizie corectă şi adecvată propriilor nevoi, a anunţat, ieri, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). „De mîine (astăzi, joi, 14 mai - n.r.), toţi cei care vor intra în magazinele sau punctele de lucru proprii sau din reţelele de distribuţie ale partenerilor care oferă servicii de telefonie pe bază de abonament, vor putea citi pe un afiş expus în locuri uşor accesibile şi vizibile pentru public care sînt drepturile lor de informare în calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie”, arată ANCOM. Totodată, aceştia vor fi informaţi cu privire la modalitatea de soluţionare a reclamaţiilor, care va fi detaliată într-un document înmînat la cerere sau la momentul încheierii contractului. Decizia 77/2009 privind obligaţia de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului în ceea ce priveşte ofertele a fost publicată în Monitorul Oficial la finele lunii martie. Actul normativ a fost contestat de Orange România şi Vodafone România, care au cerut suspendarea deciziei ANCOM. În urmă cu o săptămînă, Curtea de Apel Bucureşti a respins solicitarea Orange România şi Vodafone România de suspendare a Deciziei 77/2009. Potrivit ANCOM, personalul de vînzări al operatorilor trebuie să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, informaţii despre planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, precizînd serviciile incluse - abonament lunar (numărul de minute/creditul inclus, dacă este cazul), extra-opţiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziţionat etc., după caz, cu toate taxele incluse. Pe parcursul derulării contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita şi de a primi o factură detaliată, în care se vor regăsi informaţii referitoare cel puţin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuităţile/reducerile de care abonatul a beneficiat, lista completă a apelurilor efectuate şi recepţionate, durata acestora etc. În cazul în care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioară de către abonat presupune plata unor penalităţi, operatorii vor trebui să îşi informeze abonaţii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expiră contractul şi data-limită pînă la care abonatul poate cere să nu i se prelungească respectivul contract. Această informare trebuie transmisă abonatului cu minim 15 zile şi cu maxim 45 de zile înainte de expirarea contractului. “ANCOM există pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunicaţii. Facem acest lucru, indirect, asigurînd buna funcţionare şi concurenţa pe piaţa de comunicaţii, şi direct, prin decizii ca cea care intră acum în vigoare. Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguranţa acestora, pentru ca orice persoană să ştie exact ce cumpără şi cât plăteşte pe piaţa serviciilor de telefonie”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.

Taguri articol


12