Operatorii fluviali contestă legislaţia care reglementează munca în porturi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Operatorii fluviali contestă legislaţia care reglementează munca în porturi

Social 20 Octombrie 2006 / 00:00 822 accesări

Asociaţia Armatorilor şi Operatorilor Fluviali (AAOF) a contestat în instanţă Ordinul Ministrului Transporturilor privind autorizarea agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval. Normativul, publicat în Monitorul Oficial pe 9 octombrie, trebuia să intre în vigoare de săptămîna aceasta. Pentru că au considerat ca fiind discriminatoriu articolul din lege care prevede un număr minim de salariaţi, operatorii fluviali au acţionat în instanţă ordinul ministerial. „Nu este corect să se impună acel număr minim de 30 de salariaţi pentru a primi autorizaţia de a opera în porturile româneşti, deoarece în porturile de la Dunăre, agenţii economici nu au nevoie de atîţia salariaţi. Am ales să contestăm acest ordin, deoarece niciun operator fluvial nu ar mai fi primit autorizaţia de funcţionare. În aceiaşi situaţie sînt şi întreprinderile mici şi mijlocii care activează în sectorul maritim. În nicio ţară din lume nu există o astfel de prevedere legislativă“, a declarat preşedintele AAOF, Marin Chintoan. La rîndul său, directorul Autorităţii Navale Române, instituţia care trebuie să pună în aplicare ordinul, Paul Brînză a declarat că, dacă se menţine această prevedere, operatorii fluviali nu vor mai primi autorizaţie de funcţionare. „Agenţii economici care operează în porturile dunărene nu au atît de mulţi salariaţi. Dacă instanţa va da cîştig de cauză ministerului, toată activitatea pe Dunăre şi pe apele interioare se va bloca“, a spus Paul Brînză. Directorul ANR a făcut precizarea că pînă la judecarea contestaţiei la termenul din 31 octombrie, Serviciul Autorizări va respecta prevederile Ordiului 287/2003.

Deşi normativul aduce mai multe modificări în ceea ce priveşte autorizarea agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval, singurul punct contestat este cel care impune agenţilor un număr minim de salariaţi. „Afirmaţia operatorilor fluviali este falsă. O unitate de operare încărcare/descărcare nave are nevoie de minim 30 de salariaţi care să lucreze în ture. Nici la Dunăre nu sînt situaţii în care o navă să fie operată în opt ore. Cum am mai spus, sînt firme în apartament de bloc care s-au obişnuit să nu aibă niciun salariat şi să folosească muncă la negru“, a declarat preşedintele FNSP, Petre Costel. Acesta a adăugat că ordinul contestat de operatorii fluviali este un instrument destinat luptei împotriva muncii la negru pe platforma portuară. Potrivit noului ordin ministerial, agenţii economici care efectuează activităţi de operare nu mai au voie să angajeze terţe firme pentru operaţiuni de încărcare descărcare. De asemenea, documentul prevede că autorizaţia se poate retrage în cazul în care agenţii economici nu fac dovada deţinerii dotării tehnice pe toată perioada de valabilitate a autorizaţiei de funcţionare în port, în cazul în care efectuează alte activităţi decît cele pentru care au fost autorizaţi sau că utilizează personal de muncă „la negru” sau fără permis de lucru.

Taguri articol


12