Românii privesc perspectivele economice ale propriei ţări cu mai mult pesimism decât restul europenilor, conform studiului GfK privind climatul de consum în Europa (pentru trimestrul II din 2018) - „Prognozele economice în rândul consumatorilor români au continuat să scadă în aprilie - iunie. Cu -22,2 puncte în iunie, indicatorul a coborât cu 5,6 puncte, comparativ cu martie. Este cel mai scăzut nivel înregistrat din aprilie 2012 încoace. Şi aşteptările privind veniturile au scăzut. Cu -0,1 puncte în iunie, indicatorul a picat cu 4,2 puncte, comparativ cu martie, ajungând la cel mai scăzut nivel înregistrat din iunie 2014. În schimb, înclinaţia către cumpărare s-a îmbunătăţit uşor. A crescut cu 4 puncte, ajungând la 1,3 puncte. În primul trimestru din 2018, în România, înclinaţia către cumpărare avea tot o valoare negativă“. Conform studiului GfK, sentimentul consumatorilor din cele 28 state UE s-a îmbunătăţit uşor în trimestrul al doilea. În iunie, a ajuns la 23,2 puncte, în creştere cu 2,6 puncte faţă de valoarea din martie. Este cel mai înalt nivel din noiembrie 2017 până în prezent.