Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a recunoscut practic, sîmbătă, că actualul Guvern Tăriceanu nu a făcut nimic pentru infrastructura rutieră din ţară. El a arătat că România se află într-o întîrziere “semnificativă” în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii rutiere, lucru care poate afecta şi dezvoltarea economică a ţării. Orban a adăugat că orice investitor, atunci cînd decide să facă investiţii într-o ţară, se interesează de fiscalitate, de stabilitatea politică şi legislativă şi studiază infrastructura de transport, întrucît costurile de transport fac parte din structura generală a costurilor. Ministrul a mai spus că printre “problemele reale” cu care se confruntă autorităţile în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii rutiere se numără: procedurile şi formalităţile “extrem de greoaie” în ceea ce priveşte punerea în practică a proiectelor, descărcarea arheologică în zonele în care se construiesc autostrăzi, procedurile lente de expropriere şi procedurile “extrem de dificile” de obţinere a autorizaţiilor, toate acestea generînd întîrzieri în construirea de drumuri şi autostrăzi. Referindu-se la procedurile de expropriere, Orban a afirmat că cele mai mari dificultăţi întîmpinate de autorităţi sînt situaţiile în care trebuie expropriate terenuri care sînt revendicate, care fac obiectul unor litigii sau al unor moşteniri vacante, fiindcă autorităţile trebuie să aştepte pînă la soluţionarea problemelor legate de litigii, întrucît legea nu permite realizarea de investiţii pe astfel de terenuri. Ministrul Transporturilor a mai spus că mai mulţi parlamentari au elaborat o iniţiativă legislativă menită să simplifice foarte mult procedurile pentru accelerarea construirii de autostrăzi, principala problemă soluţionată prin acest proiect de lege fiind cea a exproprierilor.