Ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţelor, Ludovic Orban, va semna, astăzi, la Constanţa, alături de directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, Jean Paul Tucan, contractul privind execuţia lucrărilor la viitoarea şosea de centură a municipiului Constanţa. Tucan a declarat că şoseaua de centură a Constanţei va fi o prelungire a autostrăzii A2, iar investiţiile pentru construirea şoselei de centură sînt estimate la 120 de milioane de euro, fonduri care provin de la BERD. Directorul DRDP a precizat că traseul Centurii pleacă de la Ovidiu, peste Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, ocoleşte oraşul Constanţa pe la vest, traversează DN 39 (Constanţa - Mangalia) în dreptul podului Agigea şi ajunge la capătul sudic al Portului Constanţa. Potrivit afirmaţiilor lui Tucan, lucrarea este complexă, urmînd să aibă două pasaje peste calea ferată, 25 de poduri şi pasaje, un centru de întreţinere şi două spaţii de parcare. “Centura va avea o lungime de 22 de kilometri şi cîte două benzi de circulaţie pe fiecare sens”. “Vor fi cinci noduri rutiere, cinci locuri în care autovehiculele pot intra sau ieşi de pe centură. Unul va fi situat la intersecţia cu DN 2A, în Ovidiu, altul la intersecţia cu DC 89 Poiana - Ovidiu, cel de-al treilea la intersecţia cu DN 3 Basarabi - Constanţa, al patrulea, la intersecţia cu Autostrada Constanţa - Cernavodă, iar ultimul, la intersecţia cu DN 39”, a precizat Tucan. De asemenea, Tucan a subliniat că lucrările de amenajare a carosabilului vor ţine cont şi de cele 27 de situri arheologice.