Ordonanţa de Urgenţă privind serviciul 112 va fi finalizată la sfîrşitul lunii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ordonanţa de Urgenţă privind serviciul 112 va fi finalizată la sfîrşitul lunii

Politică 13 Februarie 2008 / 00:00 594 accesări

Ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Karoly Borbely a declarat că, pînă la sfîrşitul acestei luni, va finaliza Ordonanţa de Urgenţă în legătură cu serviciul de apel unic 112. Ministrul a precizat că ordonanţa este încă în lucru şi mai sînt de pus la punct unele detalii tehnice, iar după finalizare, ordonanţa va fi promovată cu toate aspectele legate de buget şi de componentele tehnice. Borbely a precizat că problemele pe care UE le-a semnalat în privinţa serviciului unic de apel 112 sînt legate în principal de localizarea apelantului. Ministrul a spus că, în cursul lunii ianuarie, au fost efectuate teste comune ale 112 cu Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale (STS), iar rezultatele sînt încurajatoare şi, în curînd, toţi operatorii GSM vor putea afla locaţia apelanţilor. Borbely a explicat că Ordonanţa de Urgenţă se referă în special la partea bugetară, dar şi la partea funcţională a sistemului de apel unic în caz de urgenţă. Mai mult, ministrul a spus că Ordonanţa este pe ultima sută de metri şi în maximum o săptămînă se va şti cu exactitate ce înseamnă bugetul STS, pentru că “această componentă bugetară este în lucru”. Potrivit lui Borbely, suma de 38 de milioane lei, vehiculată ca fiind bugetul pentru următorii cinci ani, este „o sumă relevantă”, dar care este posibil să fie mai mică sau mai mare. La rîndul său, directorul adjunct al STS, Corneliu Grigore, a spus că România şi-a luat angajamentul ca în maximum nouă luni să soluţioneze problemele legate de localizarea apelantului. Pe de altă parte, directorul adjunct al STS a mai afirmat că serviciul de apel unic 112 din România este unul din puţinele sisteme existente în UE, atît de extins pe plan naţional, adăugînd că este foarte important ca toate instituţiile să colaboreze între ele, pentru a avea în România un serviciu 112 funcţional şi pentru ca timpul de intervenţie să scadă cît mai mult. “În UE, nu sînt ţări în care să funcţioneze acest serviciu fără anumite probleme. Sînt anumite perioade de tranziţie, în care trebuie corelate mai multe sisteme. Asta încercăm şi noi în momentul de faţă. Acum, serviciul 112 funcţionează bine în România, dar se poate şi mai bine”, a mai spus ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei. Comisia Europeană recomandă ca, pentru fiecare apel de urgenţă efectuat la numărul european 112, operatorii de reţele de telefonie publică să transmită centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă cele mai bune informaţii de care dispun privind localizarea apelantului, în măsura posibilităţilor tehnice. În prezent, din cauza existenţei unor incompatibilităţi de natură tehnică privind transferul informaţiilor referitoare la locaţia apelantului dintre operatorii mobili şi Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), localizarea apelurilor provenite din reţele mobile este limitată la transmiterea informaţiei de localizare a apelantului la nivel de judeţ şi rutarea apelului, pe baza acestei informaţii, direct către punctul de acces la sistemul SNUAU aferent acelui judeţ.

Taguri articol


12