„Otello” se pregăteşte să urce pe scenă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Otello” se pregăteşte să urce pe scenă

Cultură 05 Februarie 2011 / 00:00 1031 accesări

Anunţat încă din primăvara lui 2010, spectacolul verdian „Otello” va deveni certitudine la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”. Celebrul personaj al lui Shakespeare nu a mai păşit pe scena instituţiei de cultură constănţene de aproape un deceniu, astfel încât reprezentaţia din 12 februarie, de la ora 19.00, sub bagheta maestrului Gheorghe Stanciu, este considerată o premieră la malul mării. De reluarea spectacolului pus în scenă de Cristian Mihăilescu se va ocupa, în calitate de asistent de regie, mezzosoprana Lucia Cicoară-Drăgan. „Într-o seară, când eram la volanul maşinii, în drum spre Bucureşti, directorul general al Teatrului „Oleg Danovski”, Daniela Vlădescu, m-a sunat să mă întrebe dacă sunt dispusă să dau o mână de ajutor în reluarea acestui spectacol montat de Cristian Mihăilescu”, a spus asistenta de regie.

În rolul personajului titular, Otello, publicul îl va vedea pe talentatul tenor Alfredo Pascu, prim solist la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” din Bucureşti. „Este un rol foarte greu. Se spune că poţi să-ţi pierzi şi vocea cântând Otello, dacă nu eşti atent, la fel ca şi unele soprane care interpreteză rolul Abigaille din „Nabucco”. Sunt nişte roluri foarte grele. Elena Rotari, în rolul Desdemonei, este o voce splendidă, face un rol de mare excepţie. E foarte sensibilă, nu numai ca voce, ci şi ca interpretare. Face un rol desăvârşit. Sper să nu fie mai prejos nici Otello. În rolul lui Iago este Ştefan Ignat de la Opera din Bucureşti. Acestea sunt cele trei roluri importante”, a subliniat Lucia Cicoară-Drăgan. Din distribuţie mai fac parte: Lucia Mihalache - Emilia, Doru Iftene - Cassio, Ciprian Done - Rodrigo, Constantin Acsinte - Lodovico, Laurenţiu Severin - Montano şi Răzvan Papp - Heraldul.

„Munca este aceeaşi ca la o premieră. Sunt foarte mulţi corişti care nu au făcut acest spectacol şi nu-l cunosc. Unii solişti au mai cântat, dar, în general, toţi debutează. Totul e că nu ai voie să schimbi ceva din concepţia regizorală a celui care a montat spectacolul. Având în vedere că pe Cristian Mihăilescu îl cunosc de foarte multă vreme - am fost colegi de scenă, la Opera din Bucureşti, iar apoi am fost vreo cinci ani asistenta lui, la Universitatea de Muzică din Bucureşti, la clasa de operă - m-am străduit să fie totul în perfectă ordine, ca să fie şi dumnealui mulţumit”, a mai spus Lucia Cicoară-Drăgan

În ceea ce priveşte corul, asistenta de regie are numai cuvinte de laudă: „Am lucrat foarte mult cu corul şi mă bazez pe el. Simt că m-a îndrăgit foarte mult. Într-un spectacol, soliştii pot fi mereu invitaţi, dar baza este corul, care este foarte bun. Coriştii lucrează foarte mult, sunt foarte puţini, iar vocea lor sună bine de tot”. Scenografia spectacolului este semnată de Viorica Petrovici, coregrafia îi aparţine Rodicăi Raicu- Uretu, maestru de cor fiind Adrian Stanache.



12