Încă un „episod” de excepţie al Festivalului „Giuseppe Verdi” (5-28 aprilie) s-a consumat, duminică seară, pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet (TNOB) „Oleg Danovski”. Organizat în acest an, cu prilejul sărbătoririi a două veacuri de la naşterea celebrului compozitor italian Giuseppe Verdi, festivalul s-a dovedit a fi un real succes, sălile fiind, de fiecare dată, arhipline. La fel s-a întâmplat şi la reprezentaţia de duminică seară, când publicul numeros a urmărit captivat celebra creaţie verdiană „Otello”, după piesa shakespeariană „Othello”, în interpretarea unor artişti de mare talent, atât constănţeni, cât şi invitaţi din ţară şi străinătate.
PARTITURI COMPLEXE, ARTIŞTI PE MĂSURĂ În rolul personajului Otello, constănţenii au avut ocazia să-l urmărească pe tenorul clujean Marius Vlad Budoiu, care nu se află la primul rol al „maurului” pe scena constănţeană. Acesta şi-a intrat perfect în rol, evidenţiind cu expresivitate cele trei trăsături definitorii ale personajului masculin în rang de guvernator veneţian: forţă, posesivitate şi exotism. Personajul central feminin, Desdemona (Akiko Hayakawa), purtătoarea dragostei pentru guvernatorul Otello, care tocmai prin nevinovăţie şi onoare cade în capcanele întinse de maleficul personaj Iago, a fost o prezenţă scenică ce a oferit un aer exotic la... propriu, fiind interpretat de o soprană japoneză. Partiturile complexe, cu înalt grad de dificultate, dar şi acţiunea scenică care a necesitat nu doar talent interpretativ, ci şi actoricesc, au reprezentat principalele provocări la care artiştii au făcut faţă cu brio.
DISTRIBUŢIE MIXTĂ Din distribuţie au mai făcut parte: Ştefan Ignat din Bucureşti - Iago, Doru Iftene - Casio, precum şi Bogdan Sandu, Constantin Acsinte, Laurenţiu Severin, Lucia Mihalache şi Marius Eftimie (debut). Spectacolul s-a desfăşurat sub bagheta dirijorală a muzicianului nipon Koichi Inoue.
„Otello” este penultima dintre operele compuse de Verdi, pe un libret de Arrigo Boito după celebra piesă „Othello” a lui William Shakespeare. Creaţia verdiană poartă în mod evident amprenta wagneriană, observându-se trecerea de la opera bazată pe arii şi tehnică de interpretare bel-canto la genul cunoscut ca fiind operă simfonică.
„Publicul a răspuns pozitiv invitaţiei la festival, locurile în sala de spectacol fiind ocupate aproape 100%, chiar şi la „Otello”, un spectacol după un Verdi mai atipic, destul de pretenţios, diferit de celelalte creaţii verdiene. Senzaţia a fost, la un moment dat, ca şi cum nu s-ar fi respirat în sală, publicul a fost profund captivat de acţiunea de pe scenă”, a remarcat managerul TNOB, soprana Daniela Vlădescu.
Festivalul „Giuseppe Verdi” se va încheia în weekend, cu „Bal mascat”, programat vineri seară, de la ora 19.00 şi opera „Aida”, de duminică seară, de la aceeaşi oră. Preţul unui bilet pentru oricare din aceste spectacole este de 15 lei, la balcon şi 25 de lei, în sală.