Preţul unui ou de consum s-a majorat, în urmă cu două săptămîni, de la 2.500 - 3.000 de lei vechi, la 4.800 - 5000 de lei vechi. Creşterea bruscă la acest produs i-a nemulţumit pe cumpărători, în timp ce negustorii spun că achiziţionează un ou cu 4.400 de lei vechi, motiv pentru care preţul de vînzare ajunge la 5.000 de lei. “Preţul de achiziţie s-a dublat de la începutul anului şi, cu toate că avem adaos mic, preţul este cel care se vede”, a declarat administratorul unui magazin alimentar, Dumitra Manea. Cumpărătorii sînt convinşi însă că această scumpire este “de sezon”, pentru că nu există sărbătoare la care preţurile să nu cunoască adevărate explozii. Ei se aşteaptă la scumpiri şi mai mari pînă de Crăciun. La rîndul lor, producătorii spun că majorarea preţurilor este o consecinţă a gripei aviare, care a dus la reducerea numărului de păsări, precum şi a scumpirilor necontrolate la energia electrică. “Gripa aviară a însemnat mari pierderi pentru sectorul aviar, iar unele societăţi au ajuns chiar în pragul falimentului. Perioadele de carantină şi imposibilitatea abatorizării loturilor care au ajuns la perioada optimă de sacrificare au însemnat costuri suplimentare pe hrană şi utilităţi, bani cu care s-ar fi putut creşte încă o serie. Un alt factor care se reflectă în preţul produsului finit, în acest caz al ouălor, este dublarea preţului la cereale. Cum în fermele de producţie se foloseşte furaj specializat, după reţetele de nutriţie întocmite de specialişti, costurile sînt duble”, a declarat administratorul Complexului avicola Corbu, Nicolae Matei. Cert este că previziunile producătorilor pentru perioada următoare nu sînt deloc optimiste. Pînă de sărbători, oul ar putea deveni chiar produs de lux şi ar putea să coste nu mai puţin decît şase mii de lei vechi. Specialiştii spun că o restabilizare a tarifelor ar putea avea loc abia în luna februarie.