Pacienţii pot semnala, rapid, încălcări grave ale drepturilor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Săptămâna pacienţilor”

Pacienţii pot semnala, rapid, încălcări grave ale drepturilor!

Sănătate 12 Martie 2013 / 00:00 587 accesări

Unităţile sanitare, fie că vorbim de cele cu paturi, fie că vorbim de cele în regim ambulator, trebuie să afişeze, la loc vizibil, un pliant cu drepturile pacienţilor. Consilierul guvernamental, dr. Vasile Cepoi, a declarat că nerespectarea obligaţiei poate fi reclamată la numărul de telefon 0800.800.242 (telefonul pacientului). „Casa Naţională de Asigurări de Sănătate trebuie să verifice acest aspect. Atunci când medicii sunt chemaţi să semneze contractul de servicii, trebuie să facă dovada existenţei unui astfel de document”, a explicat dr. Cepoi, în conferinţa de presă organizată cu ocazia lansării campaniei naţionale de informare „Săptămâna pacienţilor”.

CAMPANIA NAŢIONALĂ DE INFORMARE „SĂPTĂMÂNA PACIENŢILOR”, REALIZATĂ SUB ÎNALTUL PATRONAJ AL GUVERNULUI ROMÂNIEI, A FOST LANSATĂ IERI, DE COALIŢIA ORGANIZAŢIILOR PACIENŢILOR CU AFECŢIUNI CRONICE (COPAC), ÎN PARTENERIAT CU COLEGIUL MEDICILOR, LA BUCUREŞTI

„Săptămâna pacienţilor” cuprinde o campanie de informare pentru pacienţii din spitale, lansarea Telefonului Pacientului, dezbateri cu medici şi studenţi de la diferite universităţi de medicină şi farmacie, acţiuni de informare realizate de către asociaţiile de pacienţi şi Forumul Naţional al Asociaţiilor de Pacienţi. Campania presupune difuzarea unui pliant tipărit în 200.000 de exemplare în 400 de unităţi medicale din România, cu sprijinul Reţelei Info Sănătate, partener al campaniei. El cuprinde aspecte ce ţin de drepturile şi obligaţiile pacienţilor şi ale asiguraţilor, importanţa controlului periodic şi alte teme de interes pentru pacienţi. Tot în aceste unităţi medicale vor fi expuse şi panouri cu mesajele campaniei. Cu ocazia campaniei a fost lansat telefonului Pacientului - 0800.800.242, număr apelabil gratuit din orice reţea de telefonie. „Telefonul reprezintă o cale accesibilă pacienţilor de semnalare rapidă a încălcărilor grave de drepturi în sistemul sanitar şi în domeniul protecţiei sociale. Un operator va răspunde în fiecare zi, timp de opt ore, la toate apelurile pacienţilor şi va prelua semnalările acestora. Problemele semnalate vor fi verificate, documentate în măsura posibilităţilor, apoi COPAC va direcţiona acele semnalări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi va monitoriza modul în care se răspunde problemelor semnalate. Totodată, problematica înregistrată va putea fi cuprinsă sub forma unor rapoarte de monitorizare a drepturilor pacienţilor, pe care le vom disemina public”, a explicat vicepreşedintele COPAC, Iulian Petre. Forumul Naţional al Asociaţiilor de Pacienţi 2013, care va începe astăzi, reuneşte, timp de două zile, peste 140 de reprezentanţi ai asociaţiilor de pacienţi din România şi se doreşte a fi o platformă de dezbatere şi analiză a problemelor pe care le întâmpină pacienţii în cadrul sistemului sanitar şi al celui de protecţie socială.



12