Vaticanul a ameninţat ieri că va da în judecată compania Benetton, care a trucat o fotografie pentru o campanie publicitară, făcând să pară că Papa se sărută cu un imam. ”Secretariatul de Stat a instruit avocaţii să ia măsurile necesare pentru a împiedica circularea fotografiei, inclusiv în media, ca parte a campaniei de publicitate Benetton”, a spus Vaticanul. ”Campania lezează nu numai demnitatea Papei şi a Bisericii Catolice, dar şi sentimentele credincioşilor”, potrivit unui comunicat.
Miercuri, la Milano a fost desfăşurat un banner uriaş cu fotografia Papei şi a imamului Ahmed al-Tajjeb. Ulterior, Benetton a anunţat că retrage imaginea din campanie, după ce ”L\'Avvenire”, ziar deţinut de un organism ce reprezintă episcopii catolici italieni, a calificat-o drept ”blasfemie”. Benetton a spus că îi pare rău că ”folosirea imaginii Papei şi a imamului a ofensat sensibilităţile credincioşilor” şi a subliniat că a intenţionat să folosească imaginea ”exclusiv pentru combaterea culturii urii”. Benetton a desfăşurat şi alte bannere asemănătoare, Barack Obama sărutându-l pe omologul venezuelean, Hugo Chavez sau pe liderul chinez, Hu Jintao. ”Casa Albă are o politică de dezaprobare a folosirii imaginii preşedintelui în scopuri comerciale”, a spus un purtător de cuvânt al administraţiei prezidenţiale. Alte imagini prezintă săruturi între liderul palestinian Mahnmoud Abbas şi premierul israelian Benjamin Netanyahu sau între liderul nord-coreean Kim Jong-il şi cel sud-coreean Lee Myung-bak. Un banner desfăşurat la Paris o prezintă pe Angela Merkel sărutându-l pe Nicolas Sarkozy.
Benetton are o istorie de campanii controversate. În anii \'80 şi \'90 a prezentat fotografia unui bărbat care murea din cauza SIDA şi o serie de portrete ale unor condamnaţi la moarte din SUA.