Paralia Katerini, destinaţia “de vis” a turistului fudul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Paralia Katerini, destinaţia “de vis” a turistului fudul

Eveniment 03 Septembrie 2011 / 00:00 2504 accesări

GREŞELI Adaptând o veche zicală, ajungem la concluzia că “românul până nu este fudul, nu este prost destul”. Deşi suntem o ţară săracă, comparând veniturile românilor cu cele ale ţărilor din Uniunea Europeană, reuşim să avem foarte mulţi români care preferă să îşi petreacă concediile în afara ţării. Ne punem întrebarea de ce? Poate pentru că turismul românesc nu a ajuns la acel nivel în care agenţii economici să respecte turistul. Sau poate pentru că aceiaşi agenţi economici îşi gândesc afacerile pe termen scurt sau cel mult mediu, şi astfel găsim în România un turism scump pentru sărăcia în care ne zbatem. Destinaţiile externe oferă românilor confortul şi respectul pe care le caută, dar în cele mai multe cazuri nu şi condiţiile la care se aşteaptă turiştii. Doar că afară nimeni nu comentează. Litoralul românesc ar fi trebuit să fie destinaţia preferată a românilor în timpul sezonului estival, lucru care nu se întâmplă, tocmai pentru că preţurile practicate de agenţii economici sunt de cele mai multe ori prohibitive. Şi asta pentru că fiecare dintre hotelieri sau patroni de restaurante se gândeşte că în cele două luni de sezon trebuie să iasă pe profit. Pe lângă aceste probleme, litoralul românesc se confruntă şi cu o problemă naturală, invaziile repetate de alge, care depăşesc puterile autorităţilor şi care oferă turiştilor un motiv în plus să aleagă o altă destinaţie.

PARALIA - PARADISUL APELOR MENAJERE De câţiva ani litoralul bulgăresc sau cel grecesc sunt destinaţiile preferate de români pentru petrecerea concediilor. Atât bulgarii cât şi grecii îi atrag pe români cu preţuri mult mai mici pentru un sejur, şi cu acel all inclusive, care în România nu a funcţionat. Tot la plusuri pentru bulgari şi greci ar putea fi trecute şi serviciile mult mai bune în comparaţie cu cele din România, unde ospătarul, recepţionerul, camerista şi, de ce nu, chiar patronul, sunt mult prea plictisiţi că adopte un comportament care să îl facă pe turist să se reîntoarcă. În ceea ce priveşte condiţiile de cazare sau distracţia, se poate spune că România are un oarecare avantaj. Paralia Katerini este una din destinaţiile greceşti preferate de români, fiind practic o staţiune romanizată, pentru că cea de-a doua limbă care se vorbeşte este, bineînţeles, româna. Dacă în Mamaia algele ajunse la mal îi deranjează pe turiştii români, la greci nu creează niciun disconfort şi nimeni nu se plânge de prezenţa masivă a algelor. Aceiaşi turişti români se arată profund deranjaţi de vânzătorii ambulanţi din staţiunile litoralului românesc, dar aceiaşi ambulanţi sunt agreaţi şi susţinuţi financiar în Paralia Katerini. Pe plaja din Paralia găsim din abundenţă vânzători de gogoşi, rochii sau ochelari care bântuie plaja de la răsăritul soarelui până la apus. Românii-turişti din Paralia par să nu fie deranjaţi nici de deversarea apelor menajere în mare la doar câţiva metri de locul de îmbăiere, şi nu comentează atunci când înoată alături de excrementele umane, pentru că… sunt în Grecia. Dacă erau în România cu siguranţă ar fi strigat ca din gură de şarpe cât de murdar este litoralul românesc. Mai grav este că, atunci când revin din Grecia, turiştii români le povestesc prietenilor ce clipe senzaţionale au petrecut pe plaja din Paralia şi cât de “curative” sunt proprietăţile apelor menajere.

CONCLUZII Vorbim aici de segmentul de turişti români, mult prea fuduli, care probabil au mari datorii la întreţinere, dar care şi-au făcut concediul în Grecia. Vorbim despre românii pentru care un concediu la Mamaia sau în orice altă staţiune de pe litoral ar însemna un regres în faţa prietenilor sau a vecinilor. Vorbim despre o Românie în care oamenii sunt prea pretenţioşi cu ţara lor dar acceptă toate mizerile de peste hotare, vorbim despre o Românie în care statul, prin angajaţii lui, este mult prea preocupat să fure în loc să găsească strategiile cele mai bune pentru a dezvolta un turism de calitate.



12