Părinţii, ajutaţi de mediatori şcolari să-şi determine copiii să înveţe

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Părinţii, ajutaţi de mediatori şcolari să-şi determine copiii să înveţe

Social 04 August 2007 / 00:00 715 accesări

Ministerul Educaţiei va trimite mediatori şcolari în unităţile de învăţămînt din comunităţile defavorizate sau aflate în zone cu abandon şcolar ridicat, iar aceştia vor trebui să convingă părinţii să îşi dea copiii la şcoală şi să se implice în educaţia acestora. Potrivit unui ordin al Ministerului Educaţiei, mediatorul şcolar trebuie să asigure participarea tuturor copiilor din comunitate la învăţămîntul general obligatoriu, încurajînd implicarea părinţilor în educaţia copiilor şi în viaţa şcolii şi facilitînd colaborarea dintre familie, comunitate şi şcoală. Şcolile în care se impune furnizarea serviciilor de mediere şcolară vor fi identificate după un set de criterii de tip educaţional, socio-economic şi cultural. Astfel, prezenţa mediatorului şcolar va fi necesară în comunităţile unde există copii de vîrstă preşcolară, care nu sunt cuprinşi în învăţămîntul preşcolar şi copii de vîrstă şcolară care nu au frecventat niciodată şcoala sau care au abandonat învăţămîntul obligatoriu. De asemenea, medierea şcolară va fi prezentă şi în comunităţile unde rata abandonului şcolar în învăţămîntul obligatoriu şi rata absenteismului şcolar sînt ridicate, iar rezultatele şcolare ale elevilor sînt slabe.

Din punct de vedere socio-economic, părinţii vor fi încurajaţi să îşi dea copiii la şcoală în localităţile care se află într-o zonă defavorizată, dacă în comunitate există familii cu mulţi copii sau cu copiii aflaţi în grija altor persoane decît a părinţilor sau dacă există semnale că în comunitate este exploatată munca minorilor, ceea ce conduce la abandon şcolar. Şi comunităţile cu o rată ridicată a şomajului, unde există multe persoane care nu au acte de identitate şi unde elevii şcolii provin, în majoritate, din familii dezavantajate vor avea nevoie de prezenţa unui mediator şcolar. Atribuţiile mediatorului şcolar sînt să facilitează dialogul dintre şcoală, familie şi comunitate, să contribuie la menţinerea şi dezvoltarea încrederii şi a respectului faţă de şcoală în comunitate şi a respectului şcolii faţă de comunitate şi să monitorizeze copiii de vîrstă preşcolară din comunitate care nu sînt înscrişi la grădiniţă. Mediatorul trebuie să ţină sub supraveghere copiii de vîrstă şcolară care nu au fost înscrişi niciodată la şcoală, propunînd conducerii şcolii soluţii optime pentru recuperarea lor şi facilitînd accesul acestora la programele alternative de învăţămînt. De asemenea, mediatorul şcolar trebuie să contribuie la deschiderea şcolii către comunitate şi la promovarea caracteristicilor etnoculturale în mediul şcolar, prin implicarea în organizarea de activităţi cu părinţii, organizarea de activităţi multiculturale şi extracurriculare. Responsabilitatea mediatorului este şi să informeze autorităţile despre eventualele încălcări ale drepturilor copilului şi să sprijine demersurile acestora pentru soluţionarea situaţiilor respective. Potrivit ordinului Ministerului Educaţiei, mediatorii şcolari vor fi evaluaţi anul viitor de către instituţia angajatoare.

Taguri articol


12