Părinţii, împotriva claselor de corecţie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Părinţii, împotriva claselor de corecţie

Social 24 Octombrie 2011 / 00:00 464 accesări

Noua invenţiea a ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, clasele de corecţie, a stârnit nemulţumire atât în rândul părinţilor, cât şi printre sindicaliştii din Educaţie. Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ „Spiru Haret” şi ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi resping ideea organizării unor „clase de reflecţie” unde elevii indisciplinaţi să stea o oră şi spun că iniţiativa este aberantă, mai ales că şcolile nu au personal suplimentar pentru supraveghere. Proiectul ministerului propune ca elevii indisciplinaţi să petreacă o oră în „sala de reflecţie”, unde vor fi supravegheaţi de cadre didactice sau de personalul didactic auxiliar sau nedidactic al şcolii (secretare, bibliotecare, femei de serviciu, mecanici, paznici). Sancţiunea va fi însoţită de obligaţia de a desfăşura o activitate suplimentară în şcoală, de tipul: lectură suplimentară, completarea de fişe de lucru etc. Reprezentanţii celor două federaţii susţin că ideea care a stat la baza iniţiativei Ministerului Educaţiei, care nu a fost discutată cu organizaţiile sindicale şi asociaţiile de părinţi, este eronată şi în totală contradicţie cu principiile didactice, în primul rând, pentru că sancţionarea unui elev pentru indisciplină se face prin asocierea cu realizarea de activităţi de învăţare. „Aşadar, lectura suplimentară, realizarea temelor sau alte activităţi de învăţare înseamnă, în viziunea Ministerului Educaţiei, sancţiuni. Mai mult, în condiţiile în care cadrele didactice au o mulţime de alte activităţi de desfăşurat, tot ca urmare a „invenţiilor” Ministerului Educaţiei, cum ar fi foaia de parcurs, trebuie să ne imaginăm care va fi eficienţa unor teme realizate de elevii indisciplinaţi, sub supravegherea personalului didactic auxiliar sau nedidactic?”, întreabă sindicaliştii şi părinţii. De asemenea, ei atrag atenţia că reţinerea unui elev în şcoală, după programul zilnic de activitate, fără voia acestuia şi/sau a părinţilor, poate fi interpretată şi ca privare de libertate.



12