Partidul Comuniştilor din R. Moldova (PCRM) a cheltuit circa 421.200 de euro din bugetul de stat în campania electorală pentru alegerile din 5 aprilie, susţine un institut care a contabilizat folosirea resurselor administrative de către actuala guvernare. Utilizarea masivă a resurselor publice a contribuit în mod decisiv la cîştigarea alegerilor de către comuniştii moldoveni, aflaţi la guvernare, potrivit autorului acestui studiu, Sergiu Lipcean, realizat de IDIS Viitorul. În cadrul studiului au fost urmărite trei tipuri de resurse publice, şi anume presa, resurse instituţionale şi resurse bugetare. Autorul studiului a calculat, astfel, contravaloarea numărului total de minute în cadrul principalelor buletine de ştiri difuzate de cele două postruri publice, în care PCRM a fost prezentat favorabil, ca şi cum ar fi fost vorba despre publicitate. Această sumă, de peste 314.000 de euro, reprezintă peste 80% din valoarea donaţiilor declarate oficial la Comisia Electorală Centrală.
În privinţa resurselor instituţionale, studiul a înregistrat doar cheltuielile făcute de miniştri şi alţi funcţionari din cadrul administraţiei publice centrale, respectiv calculul estimativ al valorii cheltuielilor de transport al acestor înalţi oficiali în ţară (combustibil, întreţinerea automobilului, şofer) şi contravaloarea indemnizaţiei de demnitar pentru o zi lucrată, toate suportate din bugetul de stat. Evaluarea acestor costuri este mai dificilă decît prima, datorită numărului mare de indicatori care trebuie luaţi în calcul, dificultăţii de a monitoriza acest proces şi lipsei informaţiilor referitoare la amploarea utilizării acestor resurse, a precizat autorul. El a estimat, astfel, că au fost cheltuiţi circa 102.500 de euro, sumă ce nu include cheltuielile efectuate de funcţionarii din cadrul raioanelor. Totalul acestor două estimări, care ajunge la peste 469.600 de euro, depăşeşte cu circa 44.000 de euro totalul cheltuielilor oficial declarate de PCRM la autoritatea electorală. În ceea ce priveşte resursele bugetare folosite de PCRM în campania electorală trecută, studiul se referă la efectul psihologic pe care l-a avut anunţul privind majorarea cu 20% a salariilor şi pensiilor, înainte de data alegerilor. ”Alocarea de resurse bugetare în asemenea circumstanţe este un abuz”, a subliniat Lipcean, în opinia căruia ”acest fapt este confirmat prin revenirea imediat după campania electorală la situaţia precedentă”.