Partidul Laburist al premierului britanic, Gordon Brown, a înregistrat cea mai slabă cotaţie în sondajele de opinie de la începerea monitorizării, în 1943, potrivit publicaţiei “Daily Telegraph”. Conform sondajului efectuat de YouGov, laburiştii sînt cotaţi cu 23%, faţă de 47% pentru conservatori, ceea ce evidenţiază îngrijorarea alegătorilor faţă de ritmul lent al economiei, creşterea preţurilor la alimente şi combustibili şi reforma sistemului de impozitare, care au afectat popularitatea lui Brown. Săptămîna trecută, laburiştii au pierdut un loc în alegerile parlamentare de la mijlocul mandatului, pentru prima dată din 1978, cu un an înainte ca Margaret Thatcher să ajungă la guvernare, învingînd laburiştii. Înfrîngerea în alegerile locale din mai a alimentat speculaţiile în presă privind menţinerea lui Gordon Brown la conducera partidului.
Gordon Brown, care a preluat funcţia de premier de la Tony Blair, anul trecut, nu este obligat să organizeze alegeri legislative pînă în mai 2010. În timpul mandatului lui Blair, laburiştii au ajuns la putere în 1997 şi au cîştigat încă două scrutinuri parlamentare. Conservatorii aflaţi sub conducerea lui David Cameron sînt favoriţi la cîştigarea alegerilor naţionale, iar unii parlamentari laburişti au declarat că partidul lor nu are nici o şansă atât timp cât Brown rămâne la conducere. Unii dintre critici i-au acordat lui Bown termen până la congresul anual din septembrie al laburiştilor, pentru a scoate partidul din criză. Susţinătorii lui Brown speră că economia va depăşi impasul indus de factorii externi, printre care creşterea preţurilor la alimente şi petrol şi criza globală a creditelor, pînă la viitoarele alegeri. În primul trimestrul al lui 2008, economia a crescut în ritmul cel mai lent din ultimii trei ani, iar inflaţia ar putea creşte la aproape 4 procente, limitînd obiectivul băncii centrale referitor la reducerea ratei dobînzilor.
În acest context, premierul britanic a lansat o nouă ofensivă de şarm, pentru a încerca să îşi refacă popularitatea, telefonîndu-le persoanelor care l-au criticat în e-mailuri sau scrisori. Deşi mai mulţi oficiali de la Downing Street au afirmat că aceasta nu este o iniţiativă nouă, presa a publicat, vineri, informaţii potrivit căruia ideea îi aparţine noului strateg-şef al premierului, Stephen Carter. Fost director pentru relaţii publice, Carter ar fi vizat prin această tactică să îşi umanizeze şeful, să demonstreze că acesta ascultă cu adevărat, afirmă revista “PR Week”. “Carter a considerat că este o idee bună ca Brown să îi sune personal”, a declarat o sursă apropiată premierului, pentru revistă. “Carter alege la întîmplare o scrisoare sau un e-mail, un membru al echipei sale din Downing Street pregăteşte un răspuns, după care Brown sună”, a explicat el. Nu se ştie cîte persoane sună Brown pe săptămînă, dar presa estima vineri că pînă la 20. Potrivit “PR Week”, metoda s-a întors împotriva lui Brown într-un caz: premierul, care se trezeşte devreme, şi-ar fi sunat un concetăţean la ora 6 dimineaţă. Downing Street a negat, însă, informaţiile. Fostul preşedinte american Jimmy Carter a folosit această tehnică în timpul campaniei sale prezidenţiale din 1976, după care a fost preluată de zeci de politicieni.