După ce reprezentanţii Patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România, care reprezintă interesele a 700 de agenţii de turism prezente în toate judeţele ţării, au criticat dur aprecierile pe care preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Ovidiu Iuliu Marian le-a făcut faţă de agenţiile de turism, caracterizîndu-le drept o concepţie primitivă asupra rolului structurii comerciale ca parte componentă a industriei turistice a unei ţări, preşedintele Patronatului, Gheorghe Fodoreanu a decis să iasă la rampă şi să facă publice priorităţile sale pentru următoarea perioadă de timp. În plus, acesta şi-a exprimat tristeţea faţă de orice denigrare a produsului turistic românesc, arătîndu-şi disponibilitatea pentru “un dialog constructiv în favoarea turismului românesc, cu personalităţi pregătite, pozitive şi cu charismă administrativă, într-un context dorit de lumea turismului“. “Patronatul ANAT doreşte un dialog cu o ANT direct subordonată Guvernului României sau cu un Minister al Turismului, deci cu o instituţie puternică de care ţara noastră are nevoie mai mult ca oricînd“, a declarat Fodoreanu. În acelaşi timp, el a reamintit faptul că Patronatul ANAT este membru cu drepturi depline în cadrul Grupul Asociaţiilor Agenţiilor de Turism şi Touroperatorilor din cadrul UE (ECTAA), cu reprezentanţă directă în Comisia Europeană de la Bruxelles. “Avem reprezentare în trei Comisii de specialitate ale ECTAA, prin membri marcanţi ai ANAT şi participăm permanent la elaborarea viitoarelor norme europene din domeniul turismului care vor fi implementate şi pe teritoriul României“, a declarat preşedintele Patronatului ANAT.
El a adăugat că agenţiile de turism sînt purtătoare ale imaginii potenţialului turistic al unei ţări pe toate meridianele lumii şi asigură fluxul turistic, prin contractele derulate, prin participări la tîrguri de specialitate sau la evenimente mondiale. “Dintre membrii ANAT, unii proprietari şi directori generali sînt personalităţi ale vieţii politice, economice şi sociale a României. Unele agenţii de turism au cifre de afaceri cuprinse între 30 şi 50 de milioane de euro, iar altele, cifre de afaceri ce depăşesc 3-4 milioane de euro, sumă care reprezintă doar contravaloarea exportului de servicii. Reprezentăm cel mai puternic, unitar şi performant patronat din turismul românesc“, a adăugat preşedintele ANAT. Totodată, el a precizat că programul Patronatului ANAT pentru perioada următoare (2006-2008) include cîteva direcţii de dezvoltare care vor proiecta activitatea Asociaţiei pe un palier superior de apreciere. Printre priorităţile ANAT amintim: identificarea activităţilor Consiliilor regionale ale ANAT, structurate pe cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, prezenţa Patronatului ANAT în conducerea Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi, nu în ultimul rînd, acordarea unei atenţii deosebite pentru îmbunătăţirea calităţii activităţii comisililor de specialitate ale ANAT în vederea pregătirii profesionale a lucrătorilor din turism. “În contextul actual, de iminentă aderare la UE, prin prisma situaţiei extrem de favorabile a potenţialului turistic al României, industria turistică a ţării noastre se numără printre industriile cu posibile performanţe de integrare în UE, cu rezultate pozitive pentru nivelul de trai al românilor. Eforturile Patronatului ANAT în această direcţie vor fi accentuate în aşa fel încît anul viitor să ne integrăm fără nici un şoc în contextul economic al UE, să mărim numărul vizitatorilor străini, să îmbunătăţim calitatea serviciilor şi a pregătirii profesionale a oamenilor de specialitate, să impunem segmentele patronale şi asociative din industria turistică românească drept o structură de dialog credibil şi profesionist pentru Guvernul României“, a declarat Gheorghe Fodoreanu.