Patroni amendați cu 1.152.800 lei pe litoral, în această vară

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului

Patroni amendați cu 1.152.800 lei pe litoral, în această vară

Social 13 Septembrie 2014 / 00:00 741 accesări

Sezonul estival 2014 a fost unul fructuos pentru agenții economici de pe litoralul românesc, ce nu s-au putut plânge de numărul de turiști veniți în vacanță la mare. O vară încărcată au avut și comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) care au făcut verificări, în cadrul ”Comandamentului Litoral 2014”, în toate stațiunile de la malul mării. În perioada 16 iunie - 22 august, au fost efectuate peste 800 de acțiuni de control, care s-au încheiat cu mai bine de 400 de amenzi contravenționale și 90 de avertismente aplicate. În total, amenzile însumează 1.152.800 lei. Au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 9.787 de lei, în vreme ce alte produse în valoare de 127.726 lei au fost oprite temporar de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii. ”În mai multe situaţii în afară de sancţiunea amenzii contravenţionale aplicată operatorilor economici, s-a dispus şi măsura complementară de închidere temporară a unităţilor până la remedierea deficienţelor constatate”, anunță Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului. În cele trei puncte deschise în stațiunile de pe litoral (Mamaia, Costinești și Neptun) au fost înregistrate 438 de sesizări și reclamații din partea turiștilor care au sesizat diferenţe între preţul afişat pe site şi preţul cerut la recepție pentru cazare, neconformităţi în ce priveşte funcţionarea instalaţiilor sanitare în băi, neconformităţi la echipamentele de agrement pentru copii. Turiștii au mai solicitat restituirea contravalorii pentru servicii de cazare neefectuate, s-au plâns că au plătit pentru unități de 3 stele şi li s-a oferit cazare la o stea, dar și că au găsit produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită. Printre neregulile cele mai frecvente descoperite de inspectorii ANPC se numără materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică la care s-a modificat starea termică, având elemente de identificare şi caracterizare incomplete și data-limită de consum depăşită. În unitățile de cazare s-au constatat neafișarea la recepție a listei serviciilor cu plată și fără plată, camere neechipate la nivelul standardelor și nerespectarea ofertelor. De asemenea, inspectorii au găsit deficiențe legate de nerespectarea segmentului de plajă destinat cearșafurilor și la serviciile de închiriere șezlonguri.



12