PDL a încercat să „vândă” portul olandezilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Care descentralizare?

PDL a încercat să „vândă” portul olandezilor

Eveniment 29 Noiembrie 2012 / 00:00 1392 accesări

ACORD PENTRU PRELUAREA ACŢIUNILOR DIN PORT Consilierii judeţeni şi-au exprimat, ieri, într-o şedinţă ordinară, în absenţa aleşilor PDL, acordul în ceea ce priveşte preluarea cu titlu gratuit de către Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a unui pachet de acţiuni de 15% din capitalul social al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa. Este o urmare firească a procedurilor de aprobare a unui proiect de lege iniţiat de parlamentarii PSD de Constanţa privind transmiterea fără plată a 55% din acţiunile CNAPM către unităţi administrativ-teritoriale din Constanţa. Noul proiect completează demersul iniţiat în 2008 de parlamentarii PSD de Constanţa, prin care s-a transmis către Consiliul Local Constanţa un pachet de 20% din acţiunile deţinute de Ministerul Transporturilor la CNAPM. „La Rotterdam, municipalitatea este acţionarul majoritar. Mi se pare normal ca şi la Constanţa, locuitorii, prin administraţiile locale, să fie acţionarii portului. Până la urmă, beneficiile existenţei acestui port la Marea Neagră trebuie să se întoarcă în folosul locuitorilor. Consilierii judeţeni ai PDL nici măcar nu s-au prezentat la această şedinţă, ceea ce este o sfidare la adresa cetăţenilor care i-au votat. Un om zdravăn la cap, mai ales în campanie electorală, nu se poate opune unui astfel de demers, în folosul cetăţenilor”, a declarat preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu. Cu această ocazie, el a amintit că PDL a încercat să folosească Portul Constanţa drept monedă de schimb pentru un vot favorabil în ceea ce priveşte aderarea României la spaţiul Schengen. „Am citit o copie a unui document semnat de fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu şi ministrul Transporturilor din Olanda, prin care se promitea de către partea română predarea managementului Portului Constanţa către portul Rotterdam, contra susţinerii României de a intra în spaţiul Schengen. Era un şantaj şi o trădare naţională”, a spus Constantinescu.

REVELAŢIE PEDELISTĂ Chiar dacă dorinţa autorităţilor locale constănţene de a prelua acţiunile Portului Constanţa este ştiută încă din anul 2008, când 20% din acţiuni au revenit Consiliului Local Constanţa, fostul ministru Anca Boagiu a aflat abia ieri despre acest lucru, dezvăluind presei „marele secret” al USL şi vorbind public fără să ştie exact ce spune. „Pun în practică planul, pe care l-au anunţat, de a preda Portul Constanţa şi Aeroportul Mihail Kogălniceanu către autorităţile locale”, a declarat Anca Boagiu. Ceea ce a uitat Boagiu să spună este faptul că Aeroportul Constanţa este singurul aeroport local care a rămas în administrarea Ministerului Transporturilor, celelalte aeroporturi din ţară fiind administrate de către primării sau Consilii Judeţene. Fostul ministru a uitat să facă precizările de rigoare despre intenţia PDL de a vinde Portul Constanţa olandezilor, prin adoptarea ordonanţei privind managementul privat al societăţilor de stat. Întâmplător sau nu, patru din cei cinci candidaţi pentru funcţia de manager al portului erau olandezi. Boagiu a respins ieri şi acuzaţiile privind predarea managementului către olandezi, afirmând că nu există niciun document secret semnat de ea şi ministrul Transporturilor din Olanda.



12